بسته خبر‌های انتظامی کرمان؛

کشف ماینر‌های میلیاردی در کرمان/ انهدام باند سارقان پسته در انار

با بسته خبر‌های انتظامی امروز سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹، همراه سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

کشف ماینر‌های میلیاردی در کرمان/ انهدام باند سارقان پسته در اناربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته خبر‌های انتظامی امروز ۲۹ مهر ۱۳۹۹ سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان می‌خوانیم:

کشف ماینر‌های میلیاردی در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از شناسایی یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال و کشف ۵۴ دستگاه ماینر به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.  

سردار عبدالرضا ناظری گفت: به دنبال تحقق شعار امسال مبنی بر جهش تولید در همه عرصه‌ها و پیشگیری از جرائم، ماموران پلیس امنیت عمومی استان کرمان با انجام یک سری کار اطلاعاتی از فعالیت غیرمجاز یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال در حاشیه شهر کرمان مطلع شدند.

او افزود: ماموران با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و از این کارگاه ۵۴ دستگاه ماینر به همراه ۵۴ دستگاه پاور را که در قالب یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال در قسمتی از این کارگاه تعبیه شده و با استفاده از انشعاب برق غیرمجاز کار می‌کردند را کشف و جمع آوری کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اقلام کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند، بیان داشت: در این زمینه یک متهم شناسایی و تلاش پلیس برای دستگیری او ادامه دارد.

انهدام باند سارقان پسته در انار

سرهنگ خلیلی نژاد فرماندهی انتظامی شهرستان انار گفت: یک باند ۴ نفره سرقت پسته در شهرستان انار که با تهدید و استفاده از سلاح سرد اقدام به مجروع کردن مالکان پسته می‌کردند، دستگیر شدند.

او افزود: تاکنون بیش از ۲۵ تن پسته به ارزش ریالی ۴۵ میلیارد ریال معادل ۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان از سارقان کشف شده است.

راه اندازی اتاق بازی کودکان در کلانتری ۱۱ کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در حاشیه مراسم افتتاح اتاق بازی کودکان در کلانتری ۱۱ این فرماندهی گفت: در نظام اسلامی خانواده جایگاه بسیار مقدس و والایی دارد به همین جهت تکریم این نهاد ارزشمند از مهم‌ترین اقدامات پلیس است.

سرهنگ محمدرضا فداء افزود: تاکنون کودکانی که همراه والدین به کلانتری مراجعه می‌کردند به نوعی درگیر مشاجره‌ها و مباحث بین مراجعان کلانتری بودند که با روحیه کودکان تناسب نداشته و چه بسا باعث آسیب‌هایی نیز می‌شد به همین دلیل تصمیم به راه اندازی اتاق بازی کودکان در کلانتری گرفتیم.

سرهنگ فداء تصریح کرد: یک مشاور خانم، مدیریت این اتاق را بر عهده دارد و تا زمانی که والدین کودک در کلانتری حضور دارند، کودک در این اتاق مشغول بازی خواهد بود.

توقیف ۳ تانکر با ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ریگان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۹۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از ۳ دستگاه تانکر در عملیات پلیس ریگان خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: به دنبال برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت، مأموران پلیس شهرستان ریگان، تردد خودرو‌های نفتکش در محور‌های مواصلاتی را تحت نظر قرار دادند.

او افزود: ماموران در هنگام کنترل خورد‌های عبوری در محور "ریگان-ایرانشهر" به ۳ دستگاه تریلر نفتکش مشکوک و دستور ایست دادند، که رانندگان خودرو‌ها قصد فرار داشتند، اما با هوشیاری پلیس، متوقف شدند.

سردار ناظری تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودروها، ۹۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و فاقد هر گونه بارنامه معتبر را کشف و ۷ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان ضمن اشاره به اینکه سوخت قاچاق از مرکز کشور بارگیری و به سمت مرز‌های شرقی در حال انتقال بود، بیان داشت: متهمان به مراجع قانونی معرفی و سوخت کشف شده، تحویل شرکت نفت شد.

برگزاری مراسم تحلیف و پایان دوره سربازان مرکز آموزش شهید باهنر کرمان

همزمان با سومین روز از هفته ناجا، مراسم تحلیف و پایان دوره سربازان ورودی مهرماه مرکز آموزش شهید باهنر با حضور فرمانده انتظامی استان برگزار شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان در این آئین با اشاره به کوتاه شدن طول دوره آموزش سربازان در مراکز آموزشی گفت: در کنار رسیدن طول دوره آموزشی به یک ماه، رعایت موازین بهداشتی و اصول مراقبتی در این مراکز بسیار مورد توجه قرار گرفته است تا سربازان و خانواده‌های آنان نگران ابتلای فرزندانشان به بیماری کرونا نباشند.

سردار عبدالرضا ناظری با اشاره به اینکه در سایه این مراقبت‌های مسئولانه، خوشبخانه هیچ گونه مورد ابتلا به کرونا در مرکز آموزش شهید باهنر نداشته ایم، افزود: از خود سربازان و خانواده آنان نیز می‌خواهیم در محیط‌های خانوادگی و عمومی با جدیت اصول خودمراقبتی و ایمنی را رعایت کنند تا بدون مشکل خاصی بتوانند به خدمت خود ادامه دهند و ان شاء الله با سلامتی کامل به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند.

نقش اصلی در حوادث ترافیکی بر عهده مردم است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: سه عامل جاده، وسیله نقلیه و انسان در ترافیک نقش ایفا می‌کنند و نقش اصلی در حوادث ترافیکی برعهده مردم است.

سرهنگ یوسف نجفی افزود: با توجه به اینکه شعار امسال پلیس "با هم برای امنیت و سلامت" است بایستی با هم امنیت پایدار و سلامتی را تامین کنیم.

او تصریح کرد: پلیس از مردم انتظار همدلی و همراهی را دارد و با اطمینان عرض می‌کنم در اقدامات پلیس از جمله اقدامات ترافیکی بدون همدلی و همراهی مردم توفیق چندانی نخواهیم داشت، به ویژه در موضوعات نظم و انضباط اجتماعی که یکی از شئون زندگی امروز مردم است.

سرهنگ نجفی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه پلیس راهور انضباط ترافیکی است، بیان داشت: حضور پلیس برای نظم ترافیکی در راستای کمک به مردم و حفظ جان مردم  و قطعا نفعش برای همه است.

رئیس پلیس راهور همچنین با اشاره به اینکه به سمت هوشمند سازی پلیس گام برداشته ایم، گفت: پلیس راهور ماموریت‌های دیگری از جمله پیشگیری از حوادث ترافیکی و تسهیلات و ارائه خدماتی نظیر شماره گذاری، صدور گواهینامه و ترخیص وسایل نقلیه را به صورت هوشمند ارائه می‌کند.

سرهنگ نجفی افزود: پلیس راهور در تخلفات و جرائم ترافیکی حادثه ساز بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد کرد و حتی در اشتباهات کوچک مردم نیز با تذکر دادن مانع از بروز حوادث می‌شود.

او تصریح کرد: سه عامل جاده، وسیله نقلیه و انسان در ترافیک نقش ایفا می‌کنند و نقش اصلی در حوادث ترافیکی برعهده مردم است و در حقیقت دوعامل دیگر در اختیار انسان قرار دارد، پس از تمامی کاربران ترافیک اعم از رانندگان، سرنشینان وسایل نقلیه و عابران پیاده انتظار همکاری و رعایت قوانین را داریم.

نگهبانان محله سرمایه‌های مهمی برای پلیس هستند

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان در نهمین گردهمایی و ارتباط ویدئوکنفرانسی با مسئولان موسسات حفاظتی و مراقبتی گفت: نگهبانان محله مهمترین سرمایه‌های پلیس هستند.

سرهنگ علیرضا پریور با اشاره به اینکه مراکز انتظام و مؤسسات حفاظتی و مراقبتی، تحت نظارت پلیس پیشگیری فعالیت می‌کنند، افزود: امروز امنیت مختص به نهاد‌های امنیت‌ساز نیست بلکه این ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی هستند که در تولید امنیت نقش محوری ایفا می‌کنند؛ بنابراین باید نسبت به گسترش آن نقش پررنگ‌تری داشته باشیم.

او تصریح کرد: بدون توجه به نقش مردم، تولید امنیت در سطح گسترده دشوار می‌شود، در گذشته امنیت تنها به امنیت جانی و مالی مختص می‌شد، این در حالی است که امروز با مطرح شدن امنیت در مفاهیم گسترده امنیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فضای مجازی را نیز شامل می‌شود و خط مقدم این امنیت، موسسات حفاظتی و مراقبتی و مراکز نگهبان محله به شمار می‌روند که در واقع دیده‌بان جامعه هستند.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمان گفت: در مجموعه نیروی انتظامی بکارگیری و مشارکت دادن مردم به عنوان یک رکن اساسی در تولید امنیت به صورت منسجم، متمرکز و سازمان‌یافته انجام می‌شود و هدف نیروی انتظامی این است که نگهبانان محله فرصت ارتکاب جرم را به دلیل آمادگی و هوشیاری خود از مجرم بگیرند و از وقوع جرم پیشگیری کنند و در واقع مراقبت و پیشگیری از جرم کار ویژه این مؤسسات به شمار می‌رود.

سرهنگ پریور افزود: مواردی هست که موسسات باید بر آن‌ها تمرکز داشته باشند که یکی از موارد مهم در این زمینه، ساماندهی و قانونمند کردن نگهبانان محله است تا هیچ نگهبانی خارج از چارچوب و مقررات مؤسسات حفاظتی و مراقبتی فعالیتی نداشته باشد و ناجا نیز کاملاً از این کار پشتیبانی می‌کند.

او تصریح کرد: اجرای طرح نگهبان محله، نقطه قوتی در فعالیت‌های نیروی انتظامی است که منجر به ارتقای توان ناجا در پیشگیری از وقوع جرم شده است.

سرهنگ پریور با اعلام اینکه نگهبانان محله، اشراف اطلاعاتی در محلات دارند، بیان داشت: به منظور افزایش میزان شناسایی و مقابله با جرائم، نگهبانان محله باید ارتباط پررنگ تری با کلانتری‌ها و واحد‌های گشتی پلیس داشته باشد.

او با اشاره به نقش محوری نگهبانان محله، در تأمین امنیت محلات، افزود: فعالیت‌های نگهبانان محله ثمراتی از جمله کاهش جرم و افزایش شناسایی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های سرقتی و دستگیری سارقان داشته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار