باکو ساقط شدن هواپیمای ارتش جمهوری آذربایجان را رد کرد

باکو ادعا‌های وزارت دفاع ارمنستان مبنی بر ساقط شدن هواپیمای آذربایجانی از سوی یگان‌های پدافند هوایی قره‌باغ را انکار می‌کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه ادعا‌های ارمنستان در مورد هواپیمای نیرو‌های مسلح آذربایجان را که گفته می‌شود در قره باغ سرنگون شد، رد کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای گفت: اطلاعات منتشر شده توسط ارمنستان مربوط به هواپیمای نظامی آذربایجانی که گفته می‌شود سرنگون شده است، جعل دیگری توسط دستگاه تبلیغات نظامی ارمنستان است.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. در تاریخ ۱۰ اکتبر با میانجی‌گری روسیه توافق آتش‌بسی حاصل شده بود، اما چند ساعت پیش از اجرایی شدن آن دو طرف حملاتی را به سمت یکدیگر آغاز کردند. مذاکرات برای این توافق که در مسکو انجام شد حدود ده ساعت به طول انجامید.

پس از آن دو طرف به دفعات یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند. وزیر خارجه روسیه که میانجی‌گر این آتش بس بین آذربایجان و ارمنستان بود اعلام کرد که دو طرف هنوز به طور کامل آتش بس را رعایت نکرده‌اند و از باکو و ایروان خواست که تا پایان کامل جنگ به این آتش بس پایبند باشند.

بامداد روز یکشنبه، توافق آتش‌بس جدیدی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان اجرایی شد، اما مانند توافق آتش‌بس اول، مقام‌های باکو و ایروان از همان ساعات ابتدایی یکدیگر را به نقض توافق متهم کردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار