انتخابات آمریکا؛ ادعای فرماندهی سایبری درباره حمله هکری ایران علیه رای‌گیری ۲۰۲۰

فرماندهی سایبری آمریکا مدعی شد کشور‌های روسیه، ایران و چین در صدد انجام حمله هکری به انتخابات آمریکا هستند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام آمریکایی به سی ان ان گفت فرماندهی سایبری آمریکا از قبل از برگزاری انتخابات سه شنبه ۳ نوامبر با هدف شناسایی اقدامات مخرب سایبری کشور‌های خارجی علیه انتخابات این کشور، در آماده باش کامل بوده است.

این مقام که به نام وی اشاره نشده است، مدعی شد نیرو‌های عملیات سایبری نه تنها در جستجوی هکر‌های روسی بوده اند بلکه به دنبال رصد هکر‌هایی از ایران و چین نیز هستند.

همین مقام دیروز دوشنبه نیز به سی ان ان گفته بود رصد وعملیات سایبری برای شناسایی مهاجمان و هکر‌های خارجی پیش از انتخابات آمریکا آغاز شده است و تا پایان روند رای گیری و پروسه انتخابات ادامه خواهد داشت.

خبر عملیات فرماندهی سایبری آمریکا برای اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد. مقامات آمریکایی در سراسر جامعه حفاظت از امنیت ملی آمریکا نسبت به مداخلات سایبری خارجی در روز انتخابات آمریکا هشدار داده اند. آن‌ها مدعی هستند روز انتخابات و روز‌های پس از آن فرصت مناسبی برای هکرهاست تا روند دموکراتیک آمریکا را تضعیف کنند.

در حالی که مقامات امنیتی آمریکا انتظار افزایش فعالیت‌های سایبری خارجی را در آستانه انتخابات داشتند، کریس کربس، مقام ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا به سی ان ان گفت که به استثنای برخی حملات باج افزارها، اوضاع نسبتا آرام باقی مانده است.

مقامات آمریکایی مدعی هستند روسیه اخیرا فعالیت‌های سایبری گسترده‌ای را انجام داده است که منجر به تماس اتفاقی با زیرساخت‌های انتخابات آمریکا شده است. آن‌ها همچنین ادعا کردند ایران تصمیم گرفته است تا با انجام اقدامات هدفمند ضد اطلاعات، وارد این بازی شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار