سفیر سابق آمریکا در اسرائیل: برپایی دولتی فلسطینی، هدف دولت بایدن است

سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی مدعی شد دولت بایدن به دنبال برپایی دولتی فلسطینی است. ب

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی، «دن شاپیرو» سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شد رئیس جمهور منتخب آمریکا به دنبال ایجاد دو دولت به عنوان راهکاری استراتژیک به منظور حل بحران فلسطین و اسرائیل است.

سفیر سابق آمریکا در دوران باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا که اکنون به عنوان پژوهشگر در مرکز امنیت ملی دانشگاه تل آویو فعالیت می‌کند، در سخنانی به رادیو اسرائیل مدعی شد: بله، رئیس جمهور منتخب جو بایدن به این مسأله که تنها راه کمک به فلسطین و اسرائیل برای حل درگیری موجود، ایجاد دو دولت برای دو ملت است، ایمان دارد.

سخنانی وی در حالی بیان می‌شود که «عمیرا هیس» خبرنگار روزنامه هاآرتص در سخنانی اعلام کرد بایدن بر اهمیت باقی ماندن تشکیلات خودگردان برای امنیت اسرائیل واقف است و انتخاب او برای تشکیلات خودگردان بسیار مثبت خواهد بود.

او در ادامه مدعی شد: بایدن هوادار اسرائیل به شکل قدیم است و بر اهمیت تشکیلات خودگردان فلسطین برای اسرائیل به منظور برداشتن سنگینی بار مستقیم اداره این مناطق برای اسرائیل اوقف است. بنابر این او باید تضمین کند تا تشکیلات خودگردان فلسطین از لحاظ اقتصادی دچار فروپاشی نشود و نیاز سیاسی به آن از بین نرود.

او در ادامه افزود: می‌توان اینطور فرض کرد که بایدن و تیم وی به دنبال راه‌هایی برای از سر گیری کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان هستند؛ هر چند این مسأله به خاطر قانون تروریسمی که کنگره امریکا در سال ۲۰۱۸ تصویب کرد، مشکل می‌باشد.

گفتنی است در انتخاباتی که سه شنبه هفته گذشته در آمریکا برگزار شد، جو بایدن ۷۷ ساله با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار