بسته اخبار انتظامی استان کرمان:

لزوم حساسیت والدین نسبت به تهدیدات فضای مجازی/ کشف انبار روغن احتکار شده در کرمان

با بسته اخبار انتظامی امروز ۲۵ آبان ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان باشید.

لزوم حساسیت والدین نسبت به تهدیدات فضای مجازی/ کشف انبار روغن احتکار شده در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته اخبار انتظامی امروز می‌خوانیم:

لزوم هوشیاری والدین نسبت به تهدیدات فضای سایبری

رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به لزوم هوشیاری والدین نسبت به تهدیدات فضای سایبری گفت: مدیریت زمان استفاده فرزندان از فضای مجازی از طریق والدین در کاهش وابستگی آن‌ها به تکنولوژی موثر است.

سرهنگ امین یادگار نژاد افزود: جست و جو و کنجکاوی بیش از حد نوجوانان در فضای مجازی و وابستگی شدید به این فضا، سبب ایجاد آسیب‌های روحی، روانی و جسمانی زیادی از جمله اعتیاد به اینترنت در بین آنان می‌شود.

او با بیان اینکه بهترین کار، آموزش صحیح و کامل در خصوص قوانین و روش استفاده از فضای مجازی به آن‌ها است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سن نوجوانی بسیار حساس است و نوجوانان علاقه زیادی برای ورود به این فضا دارند، ممانعت از ورودشان به شبکه‌های مجازی به نظر نتیجه معکوس به همراه دارد.

این مقام انتظامی بیان داشت: مدیریت زمان استفاده نوجوانان از فضای مجازی از طریق والدین و جایگزین کردن فعالیت‌های لذت بخش به جای استفاده از فضای مجازی در کاهش وابستگی نوجوان به تکنولوژی موثر است.

سرهنگ یادگارنژاد به لزوم هوشیاری والدین نسبت به تهدیدات فضای سایبری بر روی فرزندان اشاره کرد و گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توجه والدین به رفتار فرزندان بسیار مهم است و انتظار می‌رود والدین تا حدودی به فناوری‌های روز دنیا مسلط و آگاه باشند که تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فکر آن‌هاست.

او تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند آموزش‌های لازم در خصوص فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir دریافت و در صورت مواجهه با هر سوال و مشکل از طریق شماره تماس ۰۳۴۲۱۸۲۴۶۰۳ با این مرکز تماس حاصل کنند.

کشف انبار روغن احتکاری در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف بیش از ۸ تن روغن خوراکی احتکار شده از انباری در شهرکرمان خبر داد.

سردارعبدالرضا ناظری افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی از احتکار مقادیری روغن خوراکی در انباری در شهرکرمان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

او ضمن تاکید این نکته که برخورد قانونی با افرادی که اقلام و مایحتاج ضروری مردم را احتکار می‌کنند در دستور کار پلیس استان قرار دارد، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی و طی بازدید از محل مورد نظر، ۸ تن و ۱۲ کیلوگرم روغن مایع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کالای کشف شده را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، افزود: در این رابطه یک متهم به احتکار ارزاق عمومی دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

تمدید اعتبار دفترچه ثبت ساعت رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: مدت اعتبار دفترچه ثبت ساعت رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر تا ۲۰ دی ماه ۹۹ تمدید شد.

سرهنگ علی رضایی افزود: مدت اعتبار دفترچه ثبت ساعت رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر تمدید شد.

او افزود: با توجه به تداوم ویروس کرونا این تمدید برابر ابلاغ پلیس راه کشور و به منظور رعایت فاصله اجتماعی و پیشگیری، حفظ و صیانت رانندگان و کارکنان پلیس از ابتلای به ویروس مذکور لحاظ شده است.

رئیس پلیس راه شمال استان تصریح کرد: برابر این ابلاغیه، دفترچه ثبت ساعت رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر به مدت ۲ ماه، یعنی تا ۲۰ دی ماه ۹۹، اعتبار خواهد داشت و رانندگان تا آن تاریخ نیازی به مراجعه به واحد‌های پلیس راه برای تمدید نخواهند داشت.

گام موثر تجهیزات امنیتی نوین در ارتقا امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با تاکید بر تقویت تعاملات میان اصناف و پلیس گفت: اصناف با استفاده از تجهیزات نوین امنیتی ضمن پیشگیری از وقوع جرائم خصوصاً سرقت، می‌توانند نقش موثری در ارتقاء امنیت اجتماعی ایفا کنند.

سرهنگ محمدرضا فداء در حاشیه بازدید از بازار بزرگ کرمان و آموزش چهره به چهره اصناف، نقش این گروه در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و همچنین تاثیر آنان را در ارتقای امنیت اجتماعی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اصناف علاوه بر کارکرد و پیشرفت‌های اقتصادی می‌توانند نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند و در همه زمینه‌ها به ویژه در مسائل ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی با پلیس همدلی و همکاری کنند.

او با تاکید بر تقویت تعاملات میان اصناف و پلیس، تصریح کرد: اصناف با تعامل و همکاری متقابل می‌توانند بیشترین نقش را در کاهش جرائم و آسیب‌ها داشته باشند و پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت به مراتب آسان‌تر و کم هزینه‌تر بوده و اصناف باید با مشارکت نیروی انتظامی و عمل به توصیه‌های آموزشی پلیس، زمینه‌های بروز سرقت را به حداقل ممکن برسانند.

سرهنگ فداء به لزوم رعایت نکات پیشگیری از سرقت اشاره و تصریح کرد: با گسترش فناوری‌های نوین راه‌های جدیدی در بروز سرقت پدید می‌آید که می‌طلبد شهروندان خصوصاً اصناف به این نکته توجه ویژه داشته باشند و با استفاده از تجهیزات نوین امنیتی به خصوص سامانه مها ضمن پیشگیری از وقوع جرائم خصوصاً سرقت، می‌توانند نقش موثری در ارتقاء امنیت اجتماعی ایفا کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار