آزادی ۲۱۵ مددجوی جرایم غیر عمد از زندان‌های کرمان

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۵ زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ بیش از ۸۹ میلیاردو ۸۶۶ میلیون ریال از زندان‌های این استان آزاد شده اند.

سید حجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۵  زندانی با مبلغ بیش از ۸۹ میلیاردو ۸۶۶ میلیون ریال از زندان‌های استان آزاد شده اند، گفت: ۱۹۲ نفر از این زندانیان از محل کمک‌های ستاد دیه و کمک‌های خیران و مابقی از محل منابع بانک‌ها و ستاد دیه کشور و صندوق تامین خسارت آزاد شده اند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، افزود: از این تعداد ۷۵ نفر محکومان مالی،۷۱ نفر محکومان به مهریه و نفقه و مابقی بدهکار دیه و شبه تصادفات هستند.

موسوی قوام با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کمترین مربوط به زندان منوجان است؛ تصریح کرد:زندان کرمان با ۶۱ زندانی جرایم غیر عمد ومنوجان با ۲مددجوی جرایم غیر عمد را به خود اختصاص داده اند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، گفت: برای آزادی این تعداد ۷ میلیارد تومان نیاز است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه طی مدت یادشده ۲۰ جشن گلریزان در استان کرمان به صورت مجازی و نیمه حضوری برگزارشده است، افزود: ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعهد خیران بوده است که از این میزان ۸۵ درصدتاکنون وصول شده و مابقی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار