مدیرکل گمرکات فارس:

صادرات استان فارس به ۱۰۴ میلیون دلار رسید

خداداد رحیمی گفت: در ۸ ماه گذشته بیش از ۲۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۴ میلیون دلار از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات استان فارس به ۱۰۴ میلیون دلار رسیدخداداد رحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  گفت: در ۸ ماه امسال ۲۶۷ هزار و ۳۱۳ تن کالا به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۹۵ هزار و ۴۳۸ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است این در حالی است که هنوز شرایط ورود و خروج کالا به روال قبل باز نگشته و محدودیت‌هایی را به لحاظ شرایط بیماری کرونا شاهد هستیم.

او با بیان اینکه در ۸ ماه گذشته کالا‌های صادراتی فارس به ۴۸ کشور جهان صادر شده که عمده این کشور‌ها عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، کویت، آلمان، امارات متحده عربی، قطر، ویتنام، هند بوده‌اند، افزود: اوره، محصولات لبنی، آلومنیوم، رب گوجه‌فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، رزین‌های آلکید اصلاح شده، دستگاه‌های مبدل حرارتی، ماهی و انجیر بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: در ۸ ماه گذشته در بین کالا‌های صادراتی استان فارس صادرات اوره از لحاظ وزن ۳۰ درصد و از لحاظ ارزش ۶۰ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

رحیمی با بیان اینکه در ۸ ماه گذشته ۲۳ هزارو ۳۰۶ تن کالا به ارزش ۹۷ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۴۹ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است، افزود: کالا‌های وارداتی از ۳۱ کشور جهان وارد شده که عمده آن‌ها از چین، برزیل، جمهوری کره، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، آلمان، پاراگویه، اندونزی و هند بوده‌اند.

رحیمی به تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: در هشت ماهه گذشته با توجه به محدودیت‌های مسافری فرودگاه‌های بین‌المللی و کاهش چشمگیر پرواز‌های خارجی جمعاً تعداد ۲۳ هزار و ۴۳۱ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۳۴۶ نفر ایرانی و ۴ هزارو ۸۵ نفر مسافر خارجی بوده‌اند.

او افزود: تعداد ۲۱ هزار و ۸۱۷ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۱۶ نفر ایرانی و ۴۰۰۱ نفر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل گمرکات استان فارس تصریح کرد: در همین مدت همشهریان استان فارس تعداد ۲۱۶ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۷۲۸۷ دلار از طریق گمرکامانات پستی دریافت کردند و در همین مدت شهروندان استان فارس تعداد ۳۰۵۰ بسته پستی به ارزش ۴۰ هزار و ۷۱۶ دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار