رضایت مدیرکل دفتر امور بیابان کشور از اقدامات منابع طبیعی جنوب کرمان

اقدامات موثر اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان در زمینه بیابان زدایی و تثبیت ماسه‌های روان مورد تایید مدیر کل دفتر امور بیابان کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جعفریان مدیرکل دفتر امور بیابان، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به اتفاق اخوان کارشناس معین این دفتر طی سفر کاری خود به منطقه جنوب کرمان به همراه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، ضمن بازدید از مناطق اولویت دار برای اجرای برنامه های احیایی، از پروژه های بخش بیابان شهرستان های قلعه گنج و رودبارجنوب نیز بازدید به عمل آوردند.

در حاشیه این بازدید مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه عرصه‌های بیابانی جنوب کرمان یک میلیون و ۲۶۰ هزار هکتار است، گفت: بیش از ۳۹۰ هزار هکتار از این عرصه ها را کانون‌های بحرانی فرسایش بادی تشکیل می‌دهند که این کانون‌ها تقریباً در شهرستان‌های تحت پوشش این اداره کل به ویژه مناطق بیابانی جازموریان ( قلعه‌گنج و رودبار جنوب ) پراکنده است.

جعفریان پس از بازدید از فعالیت های اجرایی با ابراز رضایت از فعالیت های انجام شده، بر ادامه سیاست ها و اهداف سازمانی در این رابطه تأکید کرد.

 

او افزود: نهال کاری بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از بیابان‌های جنوب کرمان از مهمترین اقدامات پارسال منابع طبیعی در این منطقه است.

جعفریان در ادامه بر آبیاری و مراقبت از عرصه‌های احیا شده با استفاده از روش نهال‌کاری بیابان اشاره کرد و تصریح کرد: دفتر امور بیابان با حمایت از پروژه های اجرا شده به ویژه ایجاد بادشکن زنده اطراف مزارع با مشارکت مردم و اجرای پروژه مدیریت روان آب ها بر اقتصادی کردن طرح های اجرایی برای جوامع محلی تاکید کرد.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، عرصه‌های بدون پوشش گیاهی، بستر خشک رودها، زمین‌های کشاورزی بایر و رها شده را از اصلی‌ترین منابع برداشت ماسه عنوان کرد و بر اهمیت طرح محوری بادشکن اطراف مزارع به منظور کنترل و کاهش فرسایش بادی از سطح مزارع تاکید کرد.

سنجری معاون فنی، درینی رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و امیری و دارابی روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های قلعه گنج و رودبارجنوب نیز در این بازدید حضور داشتند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار