آغاز اجرای بزرگترین پروژه سرب و روی کشور در راور

‎ رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز‌های لازم برای آغاز اجرای بزرگترین پروژه سرب و روی کشور در شهرستان راور با ظرفیت ۳۰ هزار تن در فاز نخست خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور ‎در مجلس و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان راور که با حضور معاون اقتصادی استاندار، مدیران کل صنایع، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، منابع طبیعی و برخی مدیران استان کرمان برگزار شد، گفت: امروز زنجیره فعالیت فولاد راور در دو بخش ذوب و ریخته گری و تولید شمش و لوله‌های بدون درز با سرمایه گذاری افزون بر هزار میلیارد تومان نهایی و عملیات اجرایی فاز نخست آغاز شد.

‎او افزود: طرح تولید آهن اسفنجی و تولید فولاد راور حدود ۲۲ بهمن به بهره برداری خواهد رسید.

پورابراهیمی تصریح کرد: خطوط یک و دو این طرح با تولید ۷۰ هزار تن و خط سوم نیز تا تابستان سال آینده به بهره برداری می‌رسد و همزمان با بهره برداری از این خطوط، عملیات اجرایی فاز‌های دوم تولید شمش و فرآیند تولید چرخه کامل برای تولید لوله‌های بدون درز نیز با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومان امروز رسما آغاز شد.

‎پورابراهیمی از صدور مجوز‌های لازم برای آغاز اجرای بزرگترین پروژه سرب و روی کشور در شهرستان راور با ظرفیت ۳۰ هزار تن در فاز اول خبر داد و بیان داشت: ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی این طرح در شهرستان راور با تولید ۱۵ هزار تن روی و ۱۵ هزار تن روی در فاز اول و همین مقدار در فاز دوم رقم خواهد خورد.

‎ نماینده مردم کرمان و راور ‎در مجلس شورای اسلامی گفت: این کارخانه به عنوان قطب اصلی تولید سرب و روی در منطقه خواهد بود و سرمایه گذار این طرح نیز جزو شرکت‌های اول تولید سرب و روی در کشور است که امروز در کارگروه اقتصاد مقاومتی راور مجوز‌های احداث این کارخانه اخذ شد.

‎پورابراهیمی افزود: عملیات اجرایی طرح کارخانه تولید لاستیک ماشین‌های فوق سنگین و روکش لاستیک که به دلیل تغییرات نرخ ارز و محدودیت‌های ناشی از کرونا به تعویق افتاده بود و تمام مراحل مربوط به ابلاغ اعتبارات بانکی از طرف بانک صنعت و معدن و مجوز‌های وزارت صمت امروز آغاز شد.

‎او تصریح کرد: تا پایان خرداد سال آینده، مجموعه ساخت تجهیزات و سازه‌های این طرح به پایان می‌رسد که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این طرح انجام می‌شود و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند.

‎‎ رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر دو اتفاق در راور رقم بخورد می‌توان در شهرستان‌های شمالی کرمان اشتغال خوبی ایجاد کرد، افزود: ‎بخشی از معوقات بیمه‌ای حدود هزار و ۷۰۰ نفر از کارکنان و پرسنل زغالسنگ با مشکلاتی مواجه است که این موارد احصا شده و با صندوق فولاد برای تامین منابع رایزنی شده و بخشی از ضوابط و مقررات نیز به همت سازمان تامین اجتماعی باید کارسازی و حل شود.

‎پورابراهیمی تصریح کرد: قرار است نشست رییس کمیسیون اقتصادی با رییس سازمان تامین اجتماعی و مدیران استان برای حل این مشکل با حضور مدیران صندوق فولاد هفته آینده در تهران برگزار شود.

‎او گفت: مصوبات جلسه این بود این تکالیف بر عهده ما باشد تا با پیگیری که در حوزه تصمیم گیری انجام می‌شود، بازنشستگی هزار و ۷۰۰ نفر انجام شود و هم بتوانیم همین تعداد نیروی جدید جوان را در شهرستان‌های شمال استان مشغول به کار کنیم.

‎پورابراهیمی افزود: مجموعه بنیاد برکت راور نیز تاکنون هزار و ۱۰۰ فقره تسهیلات پرداخت کرده که بخش زیادی به اشتغال و تولید منتهی شده است.

‎او تصریح کرد: طبق برنامه‌ای که اخیراً با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در تهران داشتیم قرار است تسهیلات به روش مشارکت مستقیم و ایجاد طرح‌های جدید اقتصادی در سال ۱۴۰۰ پرداخت شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار