معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

استفاده از ظرفیت پایان نامه های دانشجویی در صنعت ریلی

رسولی از نحوه استفاده دانشجویان و پایان نامه‌های دانشگاهی در پیشرفت صنعت ریلی کشور توضیحاتی را ارائه داد.

رسولیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم و تحقیقات برای استفاده از ظرفیت پایان‌نامه‌های دانشجویان در حوزه ریلی، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ۱۷۶ مسئله اعلام شد که در جلسات ما با حضور کارشناسان و مدیران این مسائل دسته‌بندی شد.

او ادامه داد: امروز ۳۰ مسئله از اولویت‌ها راه آهن کشور در دست بررسی توسط کارگروه هاست که به زودی اعلام می‌شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی اضافه کرد: در کارگروه‌های ما ترکیب بسیار کاربردی و خاص از دانشگاهیان، بازنشستگان و صاحبان تخصص حضور دارند و از نظرات آنها در صنعت ریلی و پیشرفت  این عرصه استفاده می کنیم.

مدیر عامل شرکت راه آهن بیان کرد: از نمایندگان بخش خصوصی و همچنین دانشمندان در این زمینه همواره در جلسات دعوت می‌کنیم تا در مرکز جهادی بتوانیم از نظرات و تخصص آنها در حوزه پیشرفت ریلی استفاده کنیم.

رسولی با بیان اینکه مرکز جهادی پیشرفت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تیرماه امسال افتتاح شد، گفت: این مرکز در حوزه علم و فناوری و با تکیه بر توان داخلی و استفاده از امکاناتی که در این بخش وجود دارد سعی می کند بخش ریلی را در حوزه فناوری ارتقا دهد.

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: در حوزه تولید داخل هم با رهنمودهایی که اعلام شده گام های بلندی را برداشته ایم و با طراحی سامانه جامع جهش تولید در صنعت ریلی را تقویت خواهیم کرد.

او اضافه کرد: با همت همکاران فنی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان در طرح جهاد خودکفایی سرعت خود را افزایش خواهیم داد.  سعی داریم هر سه‌شنبه این مراسم(افتتاح های ریلی) برگزار شود تا در آینده نزدیک، تبدیل به یک رویه در صنعت ریلی شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: ما از استعداد جوانان در حوزه راه آهن  استفاده می‌کنیم و سعی خواهیم کرد نهادهای تسهیل کننده را در این بخش تقویت کنیم و با شناسایی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان یک بازار فناوری را ایجاد کنیم.

او در پایان بیان کرد: در شرکت راه آهن واحد ارتباطات دانشگاه ایجاد کرده‌ایم و مسائل علمی و تخصصی دانشجویان و پایان نامه های آنها در حوزه صنعت ریلی را بررسی و از ظرفیت آنها در این بخش استفاده خواهیم کرد.

براساس این گزارش همزمان با یازدهمین رویداد سه شنبه های ریلی با طعم فناوری، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رونمایی از سند تحول آموزش، با حضور وزرای راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار