کرملین: مذاکرات فعال مسکو و واشنگتن درباره پیمان استارت نو ادامه دارد

کرملین اعلام کرد روسیه و آمریکا به طور فعال درگیر مذاکرات در مورد تمدید پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای موسوم به استارت نو هستند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز سه شنبه گفت روسیه و آمریکا به طور فعال درگیر مذاکرات در مورد تمدید پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای موسوم به استارت جدید هستند که در ۵ فوریه منقضی می‌شود.

دیروز دوشنبه، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا تلفنی گفت‌وگو کردند.

آن‌ها در مورد تمدید پیمان استارت نو و چشم انداز تقویت همکاری‌های امنیتی گفت‌وگو کردند.

پسکوف در جلسه توجیهی گفت: ما در واقع درگیر روابط پرانرژی و فعال هستیم، زیرا زمان انقضای قرارداد به سرعت در حال اتمام است.

پسکوف تصریح کرد: تمدید قرارداد استارت نو موضوع اصلی در برنامه دو جانبه ماست و در واقع در مورد آن بحث شد.

سخنگوی کرملین افزود: توسعه استارت نو منافع کل جهان را تأمین می‌کند، نه فقط منافع مسکو و واشنگتن را.

کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرده بود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دنبال تمدید ۵ ساله این پیمان است؛ اقدامی که یکی از تصمیم‌های اساسی دولت جدید او محسوب خواهد شد. کاخ کرملین اعلام کرده به تمدید پیمان استارت نو پایبند بوده و از تلاش‌های وعده داده شده از سوی دولت بایدن به منظور دست یابی به یک توافق استقبال می‌کند.

همچنین پیشتر جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای این پیمان را به نفع امنیت ملی آمریکا دانسته و گفته بود تمدید آن در شرایطی که روابط با روسیه پرتنش شده از اهمیت بیشتری برخوردار است.

روزنامه واشنگتن پست نیز چند روز پیش به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کرد که در دو هفته‌ای که تا انقضای پیمان «استارت نو» فرصت باقی است، دولت جدید بایدن قصد دارد تا به تمدید این پیمان با روسیه اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار