راهکارهایی ساده برای پیشگیری از یبوست

مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به بیان توضیحاتی درباره کم آبی بدن و ابتلا به یبوست پرداخت.

پریسا ترابی مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه نوشیدن آب و مایعات به مقدار کافی به جلوگیری از کم آبی بدن کمک می‌کند، اظهار کرد: آب رسانی به بدن، در سلامت فرد و پیشگیری از یبوست بسیار موثر است.

او گفت: یکی از راه‌های افزایش آب دریافتی در بیماران و پیشگیری از ابتلا به یبوست، توصیه به مصرف انواع آب‌های سم زدا است. برای این منظور افراد باید تکه‌های میوه نظیر سیب، توت فرنگی، لیموترش، خیار و ... را به همراه چوب دارچین، نعنا و کمی عسل در یک لیتر آب قرار داده و پس از گذشت حدود ۷ ساعت این آب مزه دار را میل کنند.

مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه میزان آب و مایعات مورد نیاز بدن افراد گاهی با هم متفاوت است، بیان کرد: کارشناسان با اخذ اطلاعاتی از مشخصات فرد مانند نوع و میزان فعالیت بدنی فرد، سن، جنس، جثه، سطح سلامت، آب و هوای منطقه جغرافیایی محل زندگی فرد به میزان آب و مایعات مورد نیاز بدن او پی می‌برند.

ترابی تاکید کرد: مصرف انواع فست فود‌ها، غذا‌های چرب و سرخ کرده، چیپس و سایر تنقلات چرب، گوشت قرمز، غلات فرآوری شده و سبوس به بیمارانی که دچار یبوست هستند، توصیه نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار