طرز تهیه پنیر خانگی با آبلیمو به ساده‌ترین روش

در گزارش زیر طرز تهیه پنیر خانگی با آبلیمو را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید برای کودکان امروزی ماست و پنیر خانگی ملموس و آشنا نباشد، اما بسیاری از ما کیسه‌های پارچه‌ای آویزان از آب‌چکان یا ظرف‌های مخصوص پنیر درست کردن مادر و مادربزرگ‌هایمان را به خاطر داریم. در زمان قدیم بیشتر مادر‌ها ماست و پنیر را با شیر تازه محلی تهیه می‌کردند. شاید بد نباشد ما هم به یاد آن روز‌ها امروز را به تهیه پنیر خانگی با آبلیمو اختصاص دهیم.

بلافت و طعم این پنیر بسیار نزدیک به پنیر لیقوان یا همان پنیر تبریزی است و شما می‌توانید برای مدت طولانی آن را در یخچال نگهداری و به عنوان صبحانه با نان داغ و گردو یا به عنوان عصرانه با سبزی تازه نوش جان کنید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه پنیر خانگی با آبلیمو را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه پنیر خانگی با آبلیمو

شیر پر چرب کاله  ۱ لیتر
آبلیمو ۱۰۰ میلی لیتر
ماست کاله  دو قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم


بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از اگرول گوشـت و قارچ و کارتوفلر تا شیرینی شکلاتی آلمانی + تصاویر


طرز تهیه پنیر خانگی با آبلیمو

برای تهیه این پنیر خانگی خوشمزه در خانه باید توجه کنید که شیری که استفاده می‌کنید حتما تازه باشد؛ چرا که اگر شیر مورد استفاده شما تازه نباشد دلمه نمی‌شود. برای شروع ابتدا شیر پرچرب را درون قابلمه‌ای استیل بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا گرم شود. هر زمان که روی سطح شیر شما حباب تشکیل شد و شروع به جوشیدن کرد گاز را خاموش کنید و شیر را از روی حرارت بردارید.

ظرف شیر را به مدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید. سپس آبلیمو، نمک و ماست را به آن اضافه کرده و به آرامی مواد را ترکیب کنید و هم بزنید و مجددا مواد را روی حرارت قرار دهید تا زمانی که آب اضافه آن خارج شود. وقتی شیر به واسطه حرارت از آب پنیر جدا و به اصطلاح دلمه شد گاز را خاموش کنید.

آبکشی را روی یک کاسه فرار دهید و پارچه‌ای تمیز روی آن بگذارید. سپس مواد را از صافی رد کنید و پارچه را با استفاده از یک ببندید و اجازه دهید تا به مدت یک تا دو ساعت همانطور بماند تا آپ پنیر گرفته شود و خمیر پنیر یا دلمه به دست آید.

پس از گذشت این زمان پارچه را باز کنید و پنیر خانگی خود را درون ظرف دلخواهتان قرار دهید. حالا می‌توانید پنیر خانگی با آبلیمو‌ای که تهیه کرده‌اید را به هر شکلی که می‌خواهید در بیاورید و برای حفظ طعم و بافت آن در یخچال نگهداری کنید. نوش جان!

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۰۰:۴۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
با نصف قرص پنیر بهتر و راحت تر میشه پنیر درست کرد
آخرین اخبار