تا ۲ هفته آینده صورت می‌گیرد؛

واکسیناسیون تمام کادر درمان علیه کرونا با واکسن آسترازنکا

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: واکسیناسیون کادر درمان تا ۲ هفته آینده با ۷۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا به پایان می‌رسد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پنجاهمین جلسه شورای عالی در خصوص واکسیناسیون جامعه پزشکی اظهار کرد: از دو ماه پیش مذاکرات را برای واکسیناسیون همکاران آغاز نمودیم و با توجه به کمبود واکسن و سایر مسائل؛ نهایتا مقرر شد تا واکسن مورد نیاز کادر درمان بخش خصوصی تهران و شهرستان‌ها در اختیار سازمان نظام پزشکی قرار گیرد تا هماهنگی‌های لازم برای واکسیناسیون جامعه پزشکی و حتی پرستاری انجام شود.

او افزود: ۷۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکای کره جنوبی وارد کشور شده که تا ۲ هفته آینده کلیه کادر درمان واکسینه خواهند شد و جای نگرانی نیست.

او ادامه داد: علیرغم هماهنگی‌های انجام شده؛ همواره موانعی در حوزه اجرا وجود دارد، اما توزیع و واکسیناسیون همکاران طبق سهمیه‌های اختصاص یافته انجام خواهد شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح حذف غربالگری اجباری مادران باردار از سوی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: سازمان نظام پزشکی با ارسال نامه‌ای به دکتر قالیباف موضع رسمی خود را در این زمینه اعلام کرده و خواستار تعمق در برخی از مفاد طرح مذکور به لحاظ ایجاد خلل در نیل به هدف اصلی طرح (رشد جمعیت به لحاظ کمی و کیفی) شده است.

ظفرقندی در خصوص کار‌های انجام شده به منظور اصلاح تعرفه‌های خدمات پزشکی بیان کرد: کار کارشناسی علمی روی تعرفه‌های خدمات پزشکی انجام شد که مورد تایید شورای عالی بیمه و سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و شورای عالی بیمه نیز تعرفه‌ها را متناسب با اجزای حرفه‌ای و فنی تفکیک نمود.

او اضافه کرد: گرچه هنوز با تعرفه‌های واقعی فاصله داریم، اما نظر کارشناسی سازمان نظام پزشکی این است که جزء فنی تعرفه‌ها مطابق با تورم و جزء حرفه‌ای نیز متناسب با افزایش حقوق و دستمزد، رشد داشته باشد که خوشبختانه یکی از موفقیت‌های مهم نظام پزشکی در این دوره علاوه بر نهادینه کردن کار کارشناسی، مصوب کردن افزایش جزء فنی و حرفه‌ای مطابق تورم و افزایش سالیانه حقوق و دستمزد بود که کار را برای سال‌های بعد هموار می‌سازد.

او پیاده سازی نسخه الکترونیک را در سال ۱۴۰۰ از جمله قوانین بالادستی عنون کرد و گفت: اجرای نسخه نویسی الکترونیک یک سیاست مترقی و جزو قوانین بالادستی است که باید اجرایی شود و از طرفی اگر خواهان ساماندهی اقتصاد درمان هستیم باید زیرساخت‌های آن نیز اصلاح شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی حوزه سلامت تصریح کرد: اساسا بر اساس مصوبات قانونی موجود، بدون نسخه نویسی الکترونیک نباید پرداختی صورت گیرد لاکن با رایزنی‌ها و جلسات و تفاهمات سازمان با نمایندگان بینه ها، مقرر شد به منظور اجرای هر چه بهتر و سریعتر این مهم، سیاست‌های تشویقی از سوی سازمان‌ها بیمه گر در نظر گرفته شده است از جمله رشد ۳۰ درصدی تعرفه‌ها برای همکارانی که اقدام به نسخه نویسی الکترونیک می‌کنند.

ظفرقندی با بیان این که تعرفه‌های سال ۱۴۰۰ به زودی ابلاغ می‌شود؛ بیان کرد: پس از رایزنی‌های بسیار رشد ۲۸.۵ درصدی تعرفه‌ها از سوی هیات وزیران پذیرفته شد و در مجموع افزایش خوبی را در جزء حرفه ای، هتلینگ و جزء فنی هشتک دار شاهد بودیم. جزئیات این افزایش نیز روز گذشته توسط وزیر محترم بهداشت به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است که انتظار می‌رود اوایل هفته تعرفه‌های خدمات درمانی و تشخیصی رسماً ابلاغ شود.

ظفرقندی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اعتبار تخصیص یافته از سوی دولت به سازمان نظام پزشکی گفت:از سه سال پیش بدنبال اخذ حمایت مالی برای کمک به سازمان‌های نظام پزشکی شهرستان‌ها بودیم که پس از پیگیری، مکاتبات لازم و جلساتی با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد این کمک انجام شود..

او افزود: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از منابع کرونا به سازمان نظام پزشکی تعلق گرفت که موارد مصرف آن نیز در ریز تفاهم نامه قید شده و هر گونه تخطی از آن تخلف محسوب می‌شود، لذا هیات‌های نظارت مصارف آن را بررسی کرده و محل صرف آن باید در موضوع کرونا و مباحث تعریف شده در تفاهم نامه باشد.


بیشتر بخوانید

پرستاران خانگی در صف آخر واکسیناسیون/مسئولان باید پاسخگوی مسافرت بیماران کرونایی باشند

از پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای کرونایی تا اعلام نتایج کنکور دکتری

‌می‌خواهند مرگ مردم را جبران ورشکستگی خود کنند/ در اصرار به اعمال محدودیت‌ها با هیچکس مماشات نکنید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار