مفتی سوریه: اجازه نمی‌دهیم آمریکا و نیرو‌های دست‌نشانده‌اش در کشورمان باقی بمانند

شیخ حسون در اظهاراتی تاکید کرد سوریه اجازه نخواهد داد حضور آمریکا و مزدورانش در شرق سوریه یا ادلب ادامه داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، احمد بدرالدین حسون، مفتی جمهوری عربی سوریه، در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین ضمن اعلام اینکه  مقاومت مردمی دیر یا زود به همه مناطق این کشور خواهد رسید، بر اخراج آمریکا و نیرو‌های دست نشانده‌اش در شرق سوریه یا ادلب تاکید کرد.

او درباره پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه گفت: به رئیس جمهور عرض می‌کنم حضور جوانان سوریه در میادین و خیابان‌ها و ابراز شادمانی آنها، به خاطر شخص شما نیست بلکه به خاطر رسالت و پیامی است که بر دوش دارید. همه ما در سوریه حامل این رسالت و پیام هستیم و حمله به سوریه نیز به همین خاطر بود و هست.

مفتی سوریه افزود: برخی حکام و علمای فتنه‌انگیز برای از هم پاشیدن امت از گفتمان دینی استفاده کردند. آن‌ها می‌خواستند حکم را در مصر و سوریه به افراط‌گرایان بسپارند تا ویرانی این دو کشور به دست صهیونیست‌ها را توجیه کنند. هدف آنان این بود که این امت به مذاهب، فرقه‌ها و نژاد‌ها تقسیم شوند تا مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود.

شیخ حسون تصریح کرد: برخی کشور‌های غربی و عربی در تحولات تروریستی سوریه نقش داشتند و آن‌ها تروریست‌ها را به کشور ما منتقل می‌کردند. تفاوت بین انقلابی واقعی و انقلابی دست‌نشانده این است که انقلابی دست‌نشانده انتخاب کرده است بنده و برده دیگران باشد. هزینه‌ای که ما مردم سوریه امروز پرداخت می‌کنیم به خاطر مخالفت با روند حل و فصل امور و عادی‌سازی امور با اسرائیل است.

او در ادامه این مصاحبه گفت: سوریه یک کشور عربی است با نژاد‌های مختلف که همه آن‌ها اهل سوریه هستند و مسلمان و مسیحیان در این کشور فرزندان یک ملت واحد هستند. فلسطین تاج سر سوریه و لبنان ریه و دستگاه تنفسی و اردن پشت آن است. سوریه سینه خود را به روی همه گروه‌های مقاومت فلسطین گشوده است و با وجود همه مشکلات آن‌ها را رها نکرده است. به نظر من خون فلسطینی مقدس است و من از فلسطینی‌ها می‌خواهم متوجه توطئه و برنامه‌ای که برای آن‌ها ترسیم شده است، باشند.

مفتی اعظم سوریه خاطرنشان کرد: هدف دشمنان سوریه تغییر نظام در سوریه نبود بلکه نابودی کامل سوریه بود. به کسانی که در شمال سوریه در کنار دشمن اشغالگر ایستاده‌اند می‌گویم دیر یا زود ما را در آنجا و ادلب خواهید دید. در ادلب و شرق سوریه نشانه‌ای از شعار‌های دینی باقی نمانده است و فقط مجموعه‌ای از مزدوران و نیرو‌های اجیر شده در آن مناطق حضور دارند. بدون شک مقاومت مردمی به آن مناطق نیز خواهد رسید و ما اجازه نخواهیم داد آمریکا و نیرو‌های دست‌نشانده‌اش در شرق سوریه یا ادلب باقی بمانند.

احمد بدرالدین حسون ادامه داد: آنچه روز گذشته و همزمان با برگزاری انتخابات و جشن‌های شادی در میادین سوریه مشاهده شد، پیام جوانان ما برای همه جهانیان بود. من به مردم سوریه می‌گویم به جهان آموختید که ما نفرت را نمی‌شناسیم. ما بر عهد خود مانده‌ایم و در کنار آرمان و ملت فلسطین ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد و آنان را رها نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار