شما مخاطبین باشگاه خبرنگاران جوان می توانید در این گزارش مشکلات و انتقادهای خود را در خصوص خدمات پس از فروش خودروی خود اعلام کنید.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برای بسیاری از افراد پیش آمده که پس از خرابی خودروی خود، به دنبال تعمیرگاهی باشند که در این بین برخی به سراغ نمایندگی های خود خودروسازان می روند. طبق مشاهدات میدانی، نمایندگی های خدمات پس از فروش  خودروسازان قیمتی بالاتر از تعمیرکاران خودرو دارند و برخی در این زمینه به مشکل بر خورده اند.

کمبود یا نبود قطعات لوازم یدکی یدکی، کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات، هزینه‌ تراشی بی مورد، کمبود تعداد نمایندگی‌های مجاز و عدم انجام کار یا حل ایراد جزو اصلی ترین انتقادات مردم از خدمات پس از فروش خودرو در ایران است که در این بین برخی مشتریان نیز از ایراد تراشی و اخذ هزینه‌های اضافی در فرایند تعمیر خودرو‌ها در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، شکایت دارند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، سطح کیفی خودرو‌ها و قطعات، نقش بسیار مهمی در میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو‌ها دارد و طبیعی است که مشتریان خودرو‌های وارداتی، رضایت بیشتری از این خدمات داشته باشند. حال نکته جالب اینجاست که طبق جدیدترین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خدمات پس از فروش ۲ شرکت خودروسازی در کشور موفق به کسب امتیاز بالاترین رضایت مشتریان شده اند.

 طبق آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شرکت ایساکو  و سایپا یدک موفق به کسب رتبه نخست ارزیابی وضعیت شبکه نمایندگی‌ها (خودرو‌های سبک و سنگین) در بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو شده اند و عنوان برترین شبکه خدمات پس از فروش خودروی کشور را به خود اختصاص داده اند.

 


بیشتر بخوانید


رشد چشمگیری ایساکو در شاخص های ارزیابی

مهدی مونسان مدیر عامل ایساکو در این باره گفت: در دو سال اخیر به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، از بحرانی‌ترین سا‌ل‌های صنعت کشور بوده است، اما ایساکو همچنان با هدف قرار دادن افزایش رضایت مشتریان و تلاش چند برابری با استفاده از فناوری روز و بهره‌مندی از سامانه‌هایی همچون اصالت قطعه و اپلیکیشن ایساکو همچنان در مسیر موفقیت به راه خود ادامه داد.

او ادامه داد: همچنین به روزرسانی و افزایش امکانات ارایه خدمات مکان محور و استقبال پیش از پیش هموطنان از این خدمات، پروژه‌های نگه‌داری نظام موفقیت پایدار، داخلی‌سازی قطعات خودرو، خودکفایی در تولید ابزار مخصوص و … باعث بهبود روزافزون ارایه خدمات ایساکو به هموطنان شد.

مونسان افزود: با شیوع ویروس کرونا شرایط اقتصادی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش ایران‌خودرو نیز به تبعیت از سایر بخش‌های صنعت و تولید کشور تحت فشار قرار گرفت و موانع زیادی در مسیر ارایه خدمات ایجاد شد، اما این مجموعه با وجود این مشکلات، همچنان توانست در تمام شاخص‌های ارزیابی، رشد چشمگیری را شاهد باشد.

وی این موفقیت را حاصل حمایت‌های مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، برنامه‌ریزی‌های دقیق ایساکو و کوشش کارکنان و کارگران مجموعه و تلاش مضاعف نمایندگی‌های مجاز دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم همچنان کیفیت ارایه خدمات را به شکل مستمر بهبود بخشیم و همواره در مسیر افزایش رضایت مشتریان گام برداریم.

معرفی سایپایدک به عنوان برترین شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش در کل کشور

سید محمدرضا موسوی مدیرعامل سایپایدک با اعلام این خبر گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و با تلاش شبکه نمایندگی‌ها، در آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سایپایدک موفق به کسب رتبه نخست ارزیابی شبکه نمایندگی‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش شد.

موسوی اظهار کرد: بر اساس اعلام نتایج ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سایپایدک با دارا بودن ۵۴۰ نمایندگی مجاز و کسب امتیاز ۹۱ در ارزیابی خودرو‌های سبک و امتیاز ۸۹ در ارزیابی خودرو‌های سنگین، موفق به کسب مقام اول در بین ۴۵ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش و مجموع ۲۴۵۰ نمایندگی مجاز سبک و سنگین بر اساس امتیاز ارزیابی وضعیت نمایندگی‌های مجاز شده است و این در حالی است که امتیاز متوسط تعمیرگاه‌های سبک و سنگین کل کشور به ترتیب ۸۷ و ۷۷ بوده است.

موسوی افزود: شرکت سایپایدک از حیث اجرای مفاد آئین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، جایگاه دارای انطباق خیلی زیادی را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل سایپایدک همچنین یادآور شد: در ارزیابی سال ۱۳۹۹ بر اساس معیار‌های دستورالعمل شرایط و ضوابط ارزیابی خدمات پس از فروش، بیش از نیمی از نمایندگی‌های این شرکت در سطح کشور موفق به کسب رتبه یک شدند که منتج به بیشترین رشد امتیاز شده است. همچنین سایپایدک در بخش امتیاز رضایت مندی مشتریان بالاترین میزان رشد رضایت‌مندی مشتریان از خدمات دریافت شده را در بین شرکت‌های خدمات پس از فروش کسب کرده است.

این صحبت ها در حالی است که بسیاری از افراد زمانی که به این نمایندگی ها مراجعه می کنند از خدمات پس از فروش خودروهایشان رضایت ندارند و شکایاتی در این زمینه دارند. شما مخاطبین باشگاه خبرنگاران جوان می توانید در این گزارش مشکلات و انتقادهای خود را در خصوص خدمات پس از فروش خودروی خود اعلام کنید تا باشگاه خبرنگاران جوان به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۴ تير ۱۴۰۱
نصب دزدگیر و روکش صندلی باعث ابطال گارانتی ایران خودرو میشه.عجیبه واقعا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی قدردان
۲۲:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید شیشه جلو خپد به خود ترک برداشته امداد خودرو سایپا گفت اگر شبشه از داخل شکسته باشه جزو گارانای میباشد اگر از بیرون باشد جزو گارانتی نمی باشد کارشناس تشخیص داده از داخله نمایندگی میگه از داخل جزو گارانتی نمی باشه چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
نقی بیرامی نی
۱۸:۳۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
دو ماه هست که جعبه فرمان خودرو طبق نظر کارشناسان نمایندگی ایران خودرو بایستی تعویض گردد که اقدام شده کسی پاسخگو نیست،
Iran (Islamic Republic of)
سرگردان نمایندگیها
۱۸:۲۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
ماشین تیبا دو صندوقدارم روشن بود و پیاده شدم برم در حیاط باز کنم برم داخل .همه درها قفل شدن ومصیبت که سوییچ یدک هم همراهم نبود خلاصه یک نفر پیدا شد و زوار پشت شیشه را دراورد و باز کرد در ماشین را...حالا هر نمایندگی میرم میگن کیت قفل مرکزی نداریم..جالبه یه نمایندگی بهم میگف برو پیش فلان اوستا که تو خیابون ...مغازه داره تا برات درستش کنه ..
Iran (Islamic Republic of)
سعید حسنی
۱۶:۵۱ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید دوستانی که کوییک دارند یا میخوان بخرن حتما به اکسلش نگاه کنن چون از داخل لاستیک سابی ایجاد میکنه ، نمایندگی هم قبول نمیکنه حتما باید زیر 5000 تا ببرین نمایندگی ، اینو دوستانه میگم بدون هیچ تصادف و یا اتفاق خاصی لاستیکم ترکیده هیچ کدوم از نمایندگی ها هم قبول نمیکنن
نمیدونم والا چرا باید منی که این همه با وسواس رانندگی میکنم دمه عیدی باید 3.500.000 تومان خسارت بدم.
Iran (Islamic Republic of)
نادر زارعی
۲۳:۵۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
استان قزوین نمایندگی نعمتی اینانب چند مشکل ماشینم داره ب هیچ وجح رسیدگی نمیکنند امروز فردا کردند الان میگن بیست هزار کار کرده گارانتی تعلق نمیگیره دف خودرو صدا میده میگن از خوبیش هست آینه ها خرابه از روز ادوم تحویل گرفتم بردم نمایندگی گفت برای سرویس روغن بیار اینه عوض میکنیم الان میگن تعلق نمی گیره رسیدگی نماید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی خانی
۲۲:۴۷ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام
من بعداز شانزده ماه نوبت ماشین شاهین رو تحویل گرفتم در راه انتقال ماشین تا منزل که حدود۳کیلومتر می‌باشد چراغ چک روشن شد وپدال گاز از کار افتاد بعد از چند بار خاموش و روشن کردن ماشین اونو به زور تا خونه بردم از فردا آن روز رفتن به نمایندگی سایپا شروع الان حدود ۲ ماه هر روز میرم تعمیرگاه وچندین با ر با تهران تماس گرفتیم از کاسه نمد میل سوپاپ هم نشتی روغن داشت باز کردیم کاسه نمد رو عوض کردیم و بعد از بستن در پوش سوپاپ حالا انگشتی هم به مشکل قبلی اضافه شد بعد حدود دو ماه پدال گاز از تهران فرستادن وله قول خودشان عوض کردن اما مشکل همچنان وجود دارد وچراغ چک از روز اول تا حالا روشن است ماشین گاز نمی‌خورد ودرجاده میماند و بارها در جاده ویک بار هم روی پل هوایی ترافیک سنگین ایجاد کرد
یک بار هم با یدک کش به قول خودشان بردیم نمایندگی تا به حال هیچ کار مثبتی برایمان انجام ندادن ماشین هم چنان در نمایندگی خوابیده دیگه خسته شدیم کسی جواب گو نیست
از خرید این مایع بسیار پشیمان یم
Iran (Islamic Republic of)
حسن چاپاري
۱۰:۱۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
نه پدرمونو دراوردننمایندگی سایپا وفادوست
Oman
حسینی
۱۶:۳۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام و عرض ادب، واقعا سیستم خودروسازی و خدمات پس از فروش بسیار ظالمانه و بدور از انصاف است. ماشین کوئیک اتوماتیک ما صفر کیلومتر و شش ماه از خرید آن گذشته است. برخی سنسور ها کار نمی کنند. ماشین کنار خیابان ایستاد. به نمایندگی سایپا زنگ زدیم، کسی را فرستاد و او ماشین را روشن کرد و رفت. ماشین این دفعه وسط خیابان خاموش شد، زنگ زدیم به نمایندگی سایپا، می گوید باید ماشین را خودتان به نمایندگی بیاورید، و سپس می گوید می شود 250 هزار تومان. بعد هم می گوید واحد ایی سی یو ماشین مشکل دارد، یعنی واحد برق، بعد می گوید شامل وارانتی نمی شود. اگر به یک تعمیرکار بگویم ماشین را درست کن، سایپا ماشین را از گارانتی خارج می کند. اگر ببرم نمایندگی، 250 هزار تومان فقط باید برای فاصله امیرآباد تا آزادی پرداخت کنم و سپس مبلغی دیگر را در تعمیرگاه، که ان هم تعمیرگاه رسمی سایپا نیست ولی سایپا ما را با زور دارد به آنجا می فرستد پرداخت کنم. هر دو مبلغ غیر قانونی و ظالمانه است، می خواهم بدانم اگر سیستم برق ماشین گارانتی ندارد پس چه چیز این ماشین گارانتی دارد؟ آنچه فکر می کنم، فقط یک هماهنگی بین سایپا و راننده و تعمیرگاه برای گذاشتن کلاه سر مردم بیچاره است. بسیار ناراحت کنند است. وقتی بیشتر ناراحت می شوم که همین صبح، برای تعویض یک فیلتر یخچال، به اسنوا 300 هزار تومان پرداخت کرده ام. مردم چه گناهی کرده اند، چرا این روال ها اینقدر فاسد و استخوان شکن است. اگر دستتان به جایی می رسد، کمی روی این روال ها کار کنید و نگذارید اینقدر مردم تحت ظلم و ستم این خودروسازها و تولید کنندگان لوازم خانگی باشد. بسیار متأسف هستم.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۲:۰۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام
بنده واسه رفع ایرادات ماشین تیبا صندوقدار خانمم به نمایندگی شفقتیان زنجان مراجعه کردم و گفتم صندوق عقب ماشین خود به خود باز میشود،دور موتور کم گاز و پر گاز میشود و گاها خاموش می شود،چراغ مه شکن پشت آمپر موقع ترمز گرفتن روشن می شود،درب عقب سمت شاگرد از بدنه فاصله دارد که هیچ کدام با وجود اینکه ۵ ساعت ماشین داخل نمایندگی بوده حل نشده یعنی اصلا دست زده نشده تا حل شود و فقط وقت من را گرفتن ،لطفا رسیدگی کنید،اگه واقعا اسما ماشین رو گارانتی کردین و نمیخواین خدمات بدین مردم رو دست ندازین خدا رو خوش نمیآد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۲ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
بنده یه کوییک صفر 1400 خرداد خریدم، اولش کمی گیر بود با کلی پیگیری و یه هفته تو نمایندگی ماشین خوابوندم تا قطعه زودتر از تهران بیاد دیسک چرخ چپشو عوض کردن، بعد مدت کمی دوبار گیر داشت ماشین بوسترش مشکل داشت اونو عوض کردن، بعدش دیدم ماشین کلا رها هست بردم گفتن لنت تموم کرده گفتم من هنوز استفاده ایی نکردم بوسترش گیر بود لنت عوض کردن، بعد مدت کمی تو جاده یهو سرعتش میخوابید یهو زیاد میشد بردم نمایندگی دیاگ زدم گفتن سنسور اکسیژن بالا هست همه الان مشکل سنسور دارند فقط یه نمایندگی انجام میده اونجا بردم گفتن با این ارور تهران عوض نمیکنه سیم پیچیشو دستکاری کردن با دیاگ ریست کردن گفتم اقا خطرناکه گفتن دست ما نیست خلاصه حدود یکماه رفت امد کردیم تا ارور مد نظر ایجاد بشه عکس گرفتن مشکل سنسور تایید شد تا قطعه بیاد تعویض کردن، یه مدت دیگه مسافرت رفتیم تو مقصد شیشه بالا بر سمت راننده خراب شد وقتی امدیم چند تا نمایندگی رفتم گفتن قطعه نداریم ثبت سفارش هم نمیکنیم متقاضی زیاده بیرون هم ببرید گارانتی باطل میشه ما هم پارکینگ نداریم شبا کنار دیوار با یه پیچ گوشتی تو شیشه، یکیشونم گفت تهران میگه باید از فلان شرکتی که ما میگیم خودتون نقد بخرید بعد دوماه دیگه پول بما میده کی این کار میکنه ، زنگ زدم به خدمات تهران گفتن هیچ نمایندگی حق نداره ثبت سفارش نکنه برین اونجا تماس بگیرید گوشی به ما بدین البته تماس با خدمات تهران حدود 17 دقیقه از شهرستان پشت خط مونده بودم گفتم دوباره باید بمونم تا بهتون وصل بشه هزینه تماس بماند گفتن راهش همینه، خلاصه نمایندگی رفتم گفتم تهران اینو گفته طرف قول اخلاقی داده ابان یه کاری کنه، صحبت من با مسئولین سایپا اینه ما هم قشر تحصیل کرده و شاغل و خانواده داریم ، خودرو صفر ایرانی خریداری کردیم اولا چرا این اندازه کیفیت مونتاژ پایینه دوما چرا خدمات پس از فروشتون بعد از کلی اتلاف وقت و رفت و امد متعدد به نمایندگی میخواد یه قطعه تعویض کنه سوما چرا نمایندگی هاتون از لحاظ خدمات یکدست نیستن یکی خدمات کوییک نداره یکی قطعه شیشه بالابر نداره یکی سنسور نداره ، امیدوارم نهاد های نظارتی ورود جدی داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
هر روز قیمت ماشین ها رو میبینیم سر درد میگیریم
هر روز لوازم یدکی خودرویی که ارزش ۱۰۰ تومان نداره به ۲۰۰۰ میلیون میفرشند
کاش یک کارخانه تولیدی خودرو ۱۰۰درصد ایرانی درست کنند
بدون قرعه کشی و
بعد بیان بمباران کنند ایران خوردو و سایپا و
قوه قضاییه باید پیگر باشه حکم اعدام واسه مدیر عامل ایران خودرو و ساپیا صادر کنه
بابا صدای ملت در اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
هر روز قیمت ماشین ها رو میبینیم سر درد میگیریم
هر روز لوازم یدکی خودرویی که ارزش ۱۰۰ تومان نداره به ۲۰۰۰ میلیون میفرشند
کاش یک کارخانه تولیدی خودرو ۱۰۰درصد ایرانی درست کنند
بدون قرعه کشی و
بعد بیان بمباران کنند ایران خوردو و سایپا و
قوه قضاییه باید پیگر باشه حکم اعدام واسه مدیر عامل ایران خودرو و ساپیا صادر کنه
بابا صدای ملت در اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۵ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
سلام.ایراخودرو به بهانه های واهی تعویض روغن در نمایندگی را در زمان گارانتی اجباری کرده است و متاسفانه بابت همین کار هزینه ای معادل دو برابر تعویض روغن در بیرون از ایرانخودرو میگیرد،ما هم هیچ چاره ای جز تبعیت و پرداخت آن نداریم.من با اصرار خودم هنگام تعویض روغن بالای سر ماشین ایستادم،اصلا دقت کافی و لازم را هم نمیکنند.متاسفم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۲۲:۴۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
خدمات پس از فروش تو ایران فقط و فقط یه طنز و شوخی محسوب میشه .
کشور های عربی برید و خدمات پس از فروش رو یاد بگیرید
آخرین اخبار