شکسته شدن دیواره خاکی و سیل بند حاشیه شمالی در جیرفت

فرماندار جیرفت گفت: شکسته شدن دیواره خاکی و سیل بند حاشیه شمالی شهر جیرفت سبب آبگرفتگی برخی منازل مسکن مهر و خیابان‌های شهر جیرفت شد.

امروز سه شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ به لطف خداوند، شهرستان جیرفت شاهد بارش باران، این رحمت الهی بود. به دنبال بارش باران، ورودی شهر جیرفت، بلوار پاسداران، مناطق مسکونی مسکن مهر گلزار، با خطر سیلاب مواجه شدند، بر اثر ورود آب به محوطه منازل مسکونی و مسیر تردد، سرتاسر بلوار پاسداران با حجمی از آب روبرو شد.

خوشبختانه با تلاش به موقع کارکنان و نیرو‌های اداره راهداری، آب مهار شد. این درحالیست که با ایجاد دریاچه عظیم پشت سیل بند کنار منازل مسکونی و بارش بیشتر باران اگر حجم آب بیشتر شود آب پشت سیل بند به مناطق مسکونی وارد شده و مردم دچار مشکلات زیادی خواهند شد.  

ایجاد سیل بند، دقیقا نزدیک منازل مسکونی بسیار خطرناک است، لذا برای بارش‌های بعدی و رفع این مشکل باید چاره اندیشی شود.

احمد بلندنظر فرماندار جیرفت با اشاره به حکم دستگاه قضایی مبنی بر تخریب قسمتی از سیل بند حاشیه شمالی شهر که در املاک شرکتی بوده، گفت: هم اکنون این سیل بند ناقص برای شهر جیرفت خطر آفرین شده است.

او با اشاره به آماده باش ستاد حوادث جیرفت افزود: به علت طغیان رودخانه ملنتی هم چند عشایر که در حال انتقال گله گوسفندان خود از بستر رودخانه ملنتی بودند با حضور به موقع دستگاه‌های عضو ستاد حوادث نجات پیدا کردند.

بلندنظر تصریح کرد: از عصر امروز تا کنون بیش از ۳۱ میلیمتر باران در جیرفت باریده است که این بارش‌ها همچنان تا پایان امشب ادامه دارد.

فرماندار جیرفت با اشاره به تشدید بارش‌ها در بالا دست جیرفت گفت: در صورت تامین نشدن اعتبار برای احداث بند حفاظتی در بالا دست شهر جیرفت خسارت به چند شهرک و محله جیرفت حتمی است.

او تنها راه هدایت سیلاب ورودی از دشت تل سیاه به بالای شهرک‌های مسکن‌مهر و محله حسین آباد را هدایت سیلاب از طریق خیابان‌ها و بولوار‌های پاسدران و امام علی عنوان کرد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها و عبور این میزان‌حجم از سیلاب خطر تخریب بولوار‌ها و خیابان‌های اصلی شهر که در معرض گذر این سیلاب قرار دارند را در پی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار