اجرای طرح محله اسلامی در ۱۲ نقطه از کوهبنان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: تاکنون در ۱۲ محله شهرستان کوهبنان و روستا‌های پرجمعیت آن، کارگروه محله اسلامی فعال شده است.

جلسه قرارگاه تحول محلات اسلامی کوهبنان در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

روح الله ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان در این نشست گفت: تاکنون در ۱۲ محله شهرستان کوهبنان و روستا‌های پرجمعیت آن، کارگروه محله اسلامی فعال شده است؛ لذا دو مورد ویدئو کنفرانس طی پارسال داشتیم.

او افزود: تلاش برای ایجاد زمین ساحلی، برگزاری جلسات فرهنگی، هنری، بصیرتی و معرفتی در محلات مختلف شهر، شناسایی خانواده‌های نیازمند، تلاش برای رفع مشکلات محلات، توزیع سبد کالا بین خانواده‌های جامعه هدف و.. از جمله خدمات ارائه شده هستند.

حجت الاسلام رضا قاسمی رئیس دفتر امام جمعه کوهبنان نیز با تسلیت ایام شهادت امام جواد (ع) گفت: آن حضرت همواره بر انجام کار با اخلاص برای مردم تاکید داشت.

او افزود: افضل اعمال کار‌هایی است که خالص، برای خدا باشد و ریا در آن جایی نداشته باشد؛ لذا کار‌ها در محله اسلامی برای رضایت خداست که بدون در نظر گرفتن مزد و اجر دنیایی انجام می‌شود.

احمد مرادی معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان هم گفت: بعد از پیروزی انقلاب به محوریت حضرت امام (ره) و حضور مردم که ابزار آنان ایمان، عمل صالح و توکل به خداست اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.

او ابراز داشت: با استقرار نظام اسلامی زمینه برای کار دینی فراهم شد و دولت‌ها همراه و همگام با مردم شدند؛ لذا حضرت امام (ره) کاری کرد که دولت هم اسلامی شد و انقلاب در مسیر الهی قرار گرفت.

مرادی افزود: مردم در تمام صحنه‌های انقلاب حضوری فعال و گسترده دارند و در حقیقت ما با دست خالی در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کردیم.

او تصریح کرد: قرآن بر حضور مردم تاکید دارد و محقق شدن جامعه اسلامی با حضور مردم است، پس تشکیل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که با حضور مردم محقق می‌شود.

مرادی بیان داشت: محلات اسلامی با شعار با مردم برای مردم خدمت می‌کنند، بدین منظور بایستی گفتمان سازی و ساختار سازی مد نظر باشد و منویات مقام معظم رهبری را همواره به عنوان چراغ راه قرار دهیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان‌ گفت: محور فعالیت‌ها در محلات اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرستان به عنوان جانشین است؛ البته کارگروه‌های امنیت و دفاعی، مهندسی و عمران، فرهنگی، اجتماعی در محلات فعال خواهند شد.

او افزود: عزت و بزرگی در اخلاص و خدمت به مردم میسر خواهد شد، پس جهاد تبیین مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهیم تا دشمنان موفق به تحریف و سیاه نمایی نشود.

حجت الاسلام سید ابوحامد روح الامینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان نیز گفت: هفته گذشته شورای محله اسلامی تکیه شهید روح الامینی فعال شده، اما باید برگزاری جلسات و کارگروه‌ها مداومت داشته باشد.

 

او بر برگزاری کلاس‌های آموزش رو خوانی و روان خوانی قرآن، همچنین استفاده از وجود اساتید صوت و لحن برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت تاکید کرد.

حجت الاسلام روح الامینی افزود: استفاده از ظرفیت فنی و حرفه‌ای برای برگزاری کلاس‌های تابستانی خصوصا قالی بافی، ابریشم دوزی، حسابداری و... برای بانوان در دستور کار قرار دارد.

در این جلسه حمید گلستانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان بر آموزش رایگان هنر در ۳۰ رشته فرهنگی و هنری به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرهیز از موازی کاری در اجرای کلاس‌های اوقات فراغت، تلاش برای بالا بردن کیفیت کلاس‌ها و... تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار