مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

بیش از ۴۰ میلیون ایرانی زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: اکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در قالب صندوق های مختلف تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

"محمدمهدی ناصحی" روز سه شنبه در حاشیه دیدار با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیمه سلامت بعنوان بزرگترین بیمه درمانی کشور بیش از ۴۰ میلیون نفر جمعیت ایران را تحت پوشش دارد که در قالب صندوق های مختلف روستاییان و عشایر، کارکنان دولت و صندوق همگانی و ایرانیان خدمات مختلفی در بخش های خصوصی و دولتی دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه این خدمات گسترده و صندوق صعب العلاج به این مجموعه بیمه سلامت افزوده شده و امیدواریم با این اقدامات عمق بیمه ای نیز برای پوشش های مختلف اضافه شود.

ناصحی با اشاره به خدمات بیمه سلامت در مراکز درمان ناباروی عنوان کرد: براساس قانون بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه ها را در بخش های دولتی با تعرفه دولتی و در بخش های غیردولتی با تعرفه عمومی غیردولتی تحت پوشش دارد و از این جهت ممکن است تعرفه ها در بخش خصوصی و با قیمت تمام شده باشد که با این تعرفه های تعریف شده ممکن است فاصله ای وجود داشته باشد که پرداخت از جیب افراد خواهد شد و در این راستا مردم اگر از حوزه های دولتی و دانشگاهی خدمت بگیرند، پرداخت های کمتری خواهند داشت.

وی در صندوق خصوص بیماران صعب العلاج بیان کرد: هفت همت اعتبار سالانه است که هر ماه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافت و به استان ها پرداخت می شود ، لرستان دومین استان در جذب منابع صندوق بیماران صعب العلاج است و تلاش شده در حوزه دارو و اقدامات تشخیصی و درمانی پوشش خوبی انجام شود.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی اظهار داشت: در پرداخت بخش های خصوصی بیمه سلامت به روز است و برای کل موسسات دولتی تا خردادماه پرداخت شده است و برای استان لرستان تا پایان خردادماه تمام مطالبات دانشگاهی و مراکز درمانی پرداخت و در برای مراکز خصوصی و داروخانه ها و خدمت دهنده تا پایان تیرماه پرداخت می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.