ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در برنامه امسال کمیته امداد

رییس کمیته امداد امام خمینی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در برنامه امسال این نهاد قرار دارد.

بختیاری امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اشتغالزایی کمیته امداد برای ۴۲۰ هزار نفر در سال گذشته گفت: امسال ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کمیته امداد اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، امسال با اعطای تسهیلات اشتغال حدود یکصد هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد خودکفا و از پوشش این نهاد حمایتی خارج می‌شوند.

وی آذربایجان شرقی از استان‌های پیشرو در پرداخت تسهیلات اشتغال برای مددجویان خواند و افزود: میزان اصابت به هدف تسهیلات اشتغال کمیته امداد در کشور ۹۲ درصد است که این رقم در آذربایجان شرقی به بیش از ۹۴ درصد می‌رسد.

رییس کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: سهم آذربایجان شرقی از تسهیلات اشتغال کمیته امداد امسال یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۲۱۷ میلیارد تومان از این رقم جذب شده و پرونده‌هایی به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان هم در بانک‌های عامل در جریان پرداخت است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم طرح پرداخت وام برای ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد را از برنامه‌های موفق این نهاد دانست که موجب نجات مددجویان و بی نیازی آنان به کمک‌های مالی کمیته امداد می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی هم در دیدار با رییس کمیته امداد امام خمینی کشور گفت:مدیریت استان، کمیته امداد را مجموعه‌ای مولد و نه صرفا حمایتی می‌داند که موجب کارآفرینی، توسعه و تثبیت اشتغال و اتکای مددجویان به خودشان شده است و می‌تواند الگویی برای دیگر دستگاه‌های اجرایی در زمینه اشتغالزایی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.