۱۱۳ هزار آواره در پی وقوع سیل در سومالی

باران‌های سیل آسا در سومالی بیش از ۷۰۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده و ۱۱۳ هزار نفر را آواره کرده است.

سومالی یکی از فقیرترین کشور‌های جهان است. دولت ورشکسته مستقر در سومالی از استقرار کامل امنیت در کشور ناتوان بوده و همین امر باعث ظهور گروه‌های تروریستی متعددی در این منطقه شده است. بدیهی است دولتی که در قبال امنیت شهروندان ناتوان باشد رمقی برای مدیریت بلایای طبیعی نخواهد داشت. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه امروز (دوشنبه) اعلام کرد باران‌های سیل آسا در سومالی باعث جاری شدن سیل در مناطق مختلف این کشور و آواره شدن ۱۱۳ هزار نفر از خانه و کاشانه خود شد. 

آژانس مدیریت بلایای طبیعی سومالی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از جان باختن دستکم ۱۰ نفر در پی جاری شدن سیل در این کشور خبر داد. 

این باران سیل آسا تنها یک سال پس از آن به وقوع می‌پیوندد که این کشور شاخ آفریقا سال گذشته با بدترین خشکسالی خود طی ۴ دهه اخیر مواجه شده بود. طی سال گذشته به دلیل خشکسالی، درگیری‌های ناشی از نبود امنیت و افزایش مواد غذایی به دلیل جنگ اوکراین، ۴۳ هزار نفر در سومالی جان خود را از دست دادند. 

در گزارش سازمان ملل درباره این سیل آمده است: بیش از ۷۰۶ هزار تن تحت تاثیر سیل اخیر قرار گرفته اند که از این میان ۱۱۳ هزار تن از خانه خود آواره شده اند. جنوب شرقی این کشور و ایالت جابالند بیشترین آسیب را از سیل دیده اند.

برچسب ها: سیل ، سومالی ، قحطی سومالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار