آذربایجان شرقی جزو استان‌های ممتاز برای سرمایه گذاری در کشور است

استاندار آذربایجان شرقی گفت:آذربایجان شرقی استانی است که همه مزیت‌های لازم برای سرمایه گذاری را به صورت یکجا دارد؛ از آب و هوا و خاک حاصل خیز گرفته تا دانشگاه‌ها و مراکز علمی و نیروی انسانی متخصص در استان وجود دارد.

مالک رحمتی گفت:در کنار همه این پتانسیل ها، یک نظام اداری وجود دارد که آغوشش را برای سرمایه گذاران باز کرده است و اهتمام جدی در این امر دارد که برای حفظ سرمایه گذار ضروری است.

وی افزود: اگر تولید به صادرات منجر نشود خیلی پایدار نخواهد ماند؛ شرط پایداری تولید و موفقیت آن در این است که بتواند محصولات خود را صادر کند.

وی اظهار داشت: با کشور‌های آذربایجان و ترکیه که همسایگان آذربایجان شرقی هستند می‌توان سرمایه گذاری‌های مشترک خوبی انجام داد و در کنار آن‌ها چین یکی از شرکای خوب تجاری محسوب می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استان را حوزه معدن معرفی کرد و افزود: یکی از اولویت‌های اصلی ما در استان حوزه معدن، صنایع معدنی و مرتبط در این حوزه است.
رحمتی  افزود: در حوزه معادن طلا، فولاد و مس اقدامات خوبی انجام شده است و ضروری است در کنار همه آنها زنجیره ارزش و صنایع پایین دستی در اولویت قرار گیرد.

وی به مدیران و سرمایه گذاران تاکید کرد: در هر صنعتی که هستید اگر بخواهید زنجیره ارزش آن را تکمیل کنید و از خام فروشی پرهیز کنید کامل آمادگی داریم تا حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

وی به ظرفیت‌های گردگشری استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بی بدیلی در حوزه گردشگری دارد که کمتر به آن توجه شده است و اهمیت دارد در کنار سایر حوزه‌های سرمایه گذاری مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در بحث کشاورزی مدرن و دانش پایه نیز فرصت خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد.

رحمتی بر حمایت از ساخت و راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی تاکید کرد و گفت: برای حل ناترازی در صنعت برق باید به سمت نیروگاه‌های تجدیدپذیر برویم و از احداث نیروگاه‌های خورشیدی توسط سرمایه گذاران در استان استقبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: برای سرمایه گذاری خارجی در استان هیچ مانعی وجود ندارد و تمام بستر‌های لازم برای این امر را آماده می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار