مصرف آرد با آزادسازی نرخ حداقل ۲۵ درصد کاهش می‌یابد

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با آزادسازی نرخ آرد و نان، مصرف آرد واحد‌های خبازی حداقل ۲۵ درصد کاهش یابد.

عطااللّه هاشمی در گفت و گو باباشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آمار سالانه ۱۰ تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم موردنیاز واحدهای خبازی است که با آزادسازی نرخ آرد و نان، میزان مصرف گندم کاهش چشمگیری خواهد داشت.

به گفته او، با آزادسازی نرخ آرد و نان، آرد با قیمت تمام شده در اختیار واحدهای خبازی قرار می گیرد که با این وجود دیگر قاچاق صرفه اقتصادی ندارد.

هاشمی با بیان اینکه هوشمندسازی واحدهای خبازی تاثیر چندانی در کاهش مصرف آرد ندارد، افزود: با آزادسازی نرخ آرد و نان، آرد به قیمت تمام شده در اختیار نانوایان و مصرف کنندگان قرار می گیرد و در مقابل دولت باید به اقشار آسیب پذیر یارانه را پرداخت کند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: برآوردها حاکی از آن است که با آزادسازی نرخ آرد و نان حداقل ۲۵ درصد مصرف آرد واحدهای خبازی کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
این چنین دادن یارانه نان به مردم بدرد لای جرز میخوره
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۳۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
یارانه نان باید مستقیم به مردم پرداخت بشه آقای هاشمی درست می فرمایند درصورت آزادسازی قیمت آرد ۲۵الی۳۰درصد مصرف آرد صرفه جویی میشود به عبارتی ۳۰درصد از چرخ توذیع خارج و قاچاق نمی شود با پول ۳ملیون تن گندم درسال چه کارها که در کشور میشود انحام داد پافشاری دولت برای ادامه این طرح جای سووال دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
بهترین وسالمترین راه اینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
یارانه زمانی معنی پیدا می کنه که به دست مصرف کننده ی نهایی برسه،قیمت آرد باید آزاد بشه و یارانه به هر کد ملی اختصاص پیدا کنه،اینجوری نه قاچاق صرفه ی اقتصادی داره و نه اتباع افغان می توانند ۵۰ تا ۵۰ نان یارانه ای بخرن ،سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان یارانه ی نان صرف اتباع افغان میشه در هیچ کجای دنیا تبعه ی خارجی نمی تونه از یارانه های پنهان یک کشور بهره مند باشه اما به دلیل ضعف قوانین سالانه ۱۰ میلیارد دلار هزینه ی اتباع در قالب یارانه های پنهان از منابع و ثروت ملت ایران استفاده میشه.ایران بهشت افغانی هاست!!!
آخرین اخبار