همزمان با آغاز فصل امتحانات دانش آموزان اعلام شد؛

شب امتحان غذاي چرب و سرخ شده نخوريد، صبح روز امتحان صبحانه بخوريد

عضو هئيت علمي دانشگاه علوم پزشکي اهواز بر مصرف وعده صبحانه در روز امتحان و نخوردن شام چرب و سرخ شده در شب امتحان تاكيد كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دكتر رضا اماني گفت: مصرف وعده صبحانه در روز امتحان داراي اهميت بسياري است و توصيه مي‌شود صبحانه روز امتحان از موادي پروتئيني مانند تخم‌مرغ و پنير كم‌چرب تشكيل شود به ‌ويژه در روز امتحانات محاسباتي مانند رياضي، بهتر است در وعده صبحانه از مواد پروتئيني استفاده شود.
وي افزود: مصرف مواد پروتئيني موجب افزايش تمركز افراد مي‌شوند و در مقابل، مصرف مواد غذايي چرب و نشاسته‌اي موجب خواب‌آلودگي مي‌شوند.
دكتر اماني با تاكيد بر اهميت مصرف ميوه‌هاي تازه در روز امتحان، تاكيد كرد: مصرف آب‌ميوه‌هاي تازه، مانند آب‌پرتقال در روز امتحان توصيه مي‌شود. همچنين بايد از مصرف آب‌ميوه‌هاي صنعتي پرهيز كرد. نوشيدن يك فنجان چاي كم‌رنگ و داراي شيريني اندك به همراه صبحانه هم براي دانش‌آموزان مشكلي ايجاد نمي‌كند.
عضو هئيت علمي دانشگاه همچنين درباره وعده شام در شب پيش از امتحان، گفت: به دانش‌آموزان و دانشجويان توصيه مي‌شود شب پيش از امتحان از مواد غذايي چرب و سرخ شده استفاده نكنند و تا حد امكان، غذايي سبك مصرف كنند. همچنين خوردن شام در ساعات پاياني شب مضر است و توصيه نمي‌شود./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار