سردار وحيدي در جمع خبرنگاران:

تکذيب حضور نيروهاي مسلح ايران در سوريه/ از دستاوردهاي جديد دفاعي در آينده نزديک رونمايي مي‌شود

وزير دفاع گفت: نظام سلطه از اقصی نقاط جهان انواع تروریست‌ها را به سوریه اعزام کرده‌اند و برای جلوگیری از انعکاس این موضوع، دائما ایران را به حضور نظامی در سوریه متهم می‌کنند در حالی که دولت و ارتش سوریه توان مقابله با تروریست‌ها را دارند.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، احمد وحیدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا برخی رسانه‌ها تلاش می‌کنند ایران را به دخالت نظامی در سوریه متهم کنند، اظهار داشت: نظام سلطه از اقصی نقاط جهان انواع تروریست‌ها را به سوریه اعزام کرده‌اند و برای جلوگیری از انعکاس این موضوع، دائما ایران را به حضور نظامی در سوریه متهم می‌کنند در حالی که دولت و ارتش سوریه توان مقابله با تروریست‌ها را دارند و در این خصوص موفق بوده‌اند.

وی گفت: ایران در سوریه سفارتخانه دارد و مانند هر کشوری به روال قانونی خود می‌پردازد.

وحیدی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین اطلاعات از رمزگشایی هواپیمای بدون سرنشین گفت: ما قبل از توقیف این هواپیمای جاسوسی نیز نمونه‌های ایرانی خاص خود را در بحث هواپیماهای بدون سرنشین داشته‌ایم و در این باره موفقیم اما در خصوص رمزگشایی از این هواپیمای جاسوسی، کارها دنبال می‌شود اما بنا نیست اطلاعات آن منتشر شود.

وزیر دفاع در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه آیا ایران در خصوص سامانه موشکی S300 از روسیه شکایت خواهد کرد یا خیر؟ گفت: ما همواره اعلام آمادگی کرده‌ایم که در این باره با طرف روسی مذاکره کنیم که مسائل حل و فصل شود.

به زودی خط تولید موشک‌هایی با دقت بالا افتتاح مي‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در آینده نزدیک خط تولید موشک‌هایی با دقت بالا افتتاح می شود که هم اکنون مراحل آزمایش نهایی آنها به پایان رسیده است.

وحیدی  افزود: به زودی آزمایش‌های جدیدی درباره موشک‌های جدید خواهیم داشت و شناورهای پرنده مسلح نوع جدیدی را هم وارد دور خواهیم کرد.

وی در پاسخ به بعضی اظهار نظرها درباره تنگه هرمز نیز گفت: هر نهادی اختیاراتی دارد و طبق وظایف خود عمل می‌کند اما در این گونه موارد، نظر نهایی را مراجعی خاص خواهند داد.

سردار وحیدی جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین حامی امنیت منطقه خواند و افزود: ایران در عین حال اجازه نخواهد داد منافعش به خطر بیفتد.

وزیر دفاع در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا خبر اصابت موشک ناوهای آمریکایی به کشتی‌های اماراتی را تأیید می کنید یا نه؟ گفت: ظاهراً چنین اتفاقی رخ داده است و این نشان می دهد که این ناوها حتی قدرت شناسایی شناورهای دوست خود را هم ندارند.

وحیدی افزود: به همین دلیل است که ما حضور ناوهای آمریکایی را مایه ناامنی می‌دانیم و برخی اوقات دستپاچگی آنها موجب می‌شود که چنین اتفاقاتی بیفتد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار