عملکرد صرافي ها بازار ارز را ملتهب کرد

صرافي هاي غيرمجاز با تعيين نرخ ارز بدون توجه به ضوابط که براي آنها در نظر گرفته شده موجب ايجاد التهاب در بازار و افزايش قيمت هاي ارز شدند.

نبي زاده کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با تاکيد بر مطلب فوق و با اشاره به اينکه صرافي ها بايد براساس قوانين و مقررات بانک مرکزي عمل کند گفت: فعاليت غيرقانوني برخي از صرافي ها در آشفتگي اخير بازار ارز نقش اساسي را بازي کرده است که بانک مرکزي قصد دارد با اقدام به دستگيري و برخورد جدي با اين افراد از ميزان التهابات در اين بازار بکاهد.

وي توقف خريد و فروش ارز، دريافت ارز به نرخ دولتي و فروش آن در بازار آزاد و حذف قيمت ارز به ويژه دلار از روي تابلوها را از جمله اقدامات اين صرافي هاي متخلف عنوان کرد و افزود: ناديده گرفتن مقررات ارزي بانک مرکزي توسط اين صرافي ها از علل عمده آشفتگي اين بازار تلقي مي شود.

اين کارشناس اقتصادي يادآور شد، اين وضعيت در حالي است که حتي برخي از صرافي هاي مجاز با توجه به افزايش شديد قيمت ارز در بازار آزاد دچار وسوسه شده و اقدام به فروش آن مي کنند که تصميمات اتخاذ شده از سوي بانک مرکزي در خصوص برخورد جدي با عاملان اصلي در شرايط کنوني بهترين گزينه محسوب مي شود./عب
برچسب ها: صرافی ، بازار ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار