کريستين امانپور:

رامنی بر راه حل نظامی علیه ایران تاکید کرده بود اما اکنون عاقل‌تر شده است

"کریستین امانپور" خبرنگار سی ان ان گفت: میت رامنی در جریان انتخابات درون حزبی درباره برخی از موضوعات کاملا تندرو بوده و بر راه حل نظامی علیه ایران تاکید کرده بود اما اکنون میانه رو تر و عاقلانه تر شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، امانپور در مصاحبه با سي ان ان افزود گويا رامني متوجه شده که مردم آمریکا دیگر به دنبال جنگ نیستند. نکته جالب این است که دو نامزد زمان بسیار زیادی را به ایران و سوریه اختصاص دادند. اظهارات میت رامنی بسیار شبیه آنچه بود که اوباما گفته بود. بزرگترین اختلاف بین آنها دیدگاه آنها درباره خاورمیانه در آستانه بهار عربی بود.باراک اوباما اعتراف کرد آنچه که در لیبی اتفاق افتاده که چهار آمریکا کشته شدند،وحشتناک بود اما گفته فرصت باقی است و باید آینده را در دست گیریم اما میت رامنی تصویر مایوس کننده از این قیام ارائه کرد.
کریستین امانپور گفت: میت رامنی گفت ما باید کمک کنیم این قسمت از جهان بدست گروه افراطی نیافتد. بنابراین باید از برابری مرد و زن، کمک به جامعه مدنی و کمک اقتصادی در این منطقه اطمینان یابیم اما هیچ یک از نامزدها جزییات این کار را بیان نکردند.
وی گفت: افراد زیادی این مناظره را دیدند. هر یک از این نامزدها به جای این که بگویند بیشتر مردم منطقه از تونس، لیبی و مصر که خواهان دموکراسی هستند منطقه خاورمیانه را فقط تهدید امنیتی توصیف کردند.
کریستین امانپور گفت: موضوع غم انگیز این است که دیدگاه بیشتر افراد در آمریکا متمایل به راست چپ و میانه است. مردم از مسیری که بهار عربی پیش می رود نگران هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار