صادرکنندگان کالاها از ماليات معاف مي شوند

سخنگوي مرکز مبادلات ارزي گفت: صادرکنندگاني که ارز خود را از مرکز مبادلاتي تامين کنند از مشوق هاي صادراتي و معافيت مالياتي برخوردار مي شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، صمد کريمي در خصوص مرکز مبادلات ارزي گفت: مرکز مبادلات ارزي به نوعي نوپا بوده و به هر حال توانسته به تعادل بازار ارز کمک کند.

وي تصريح کرد: با توجه به سياست هاي ارزي در نيمه دوم سال 91 بانک مرکزي با يک طرح مشخص وارد بازار ارز شد و مرکز مبادلات ارزي را راه اندازي کرد و در واقع با راه اندازي اين مرکز از دوره تثبيت عبور کرديم و توانستيم نوسانات نرخ ارز را در بازار و بانک مديريت کنيم.

کريمي از اجراي فاز جديد در مرکز مبادلات ارزي خبر داد و گفت: موضوع اصلي يکسان سازي نرخ ارز است به طوري که وقتي در يک اقتصاد همه نرخ هاي چندگانه در بازار همگرا مي شوند که با يک نرخ مشخص و تعادلي در مرکز مبادلات کشور تعيين و براساس آن قيمت گذاري در بازار پول و سرمايه، کالا و خدمات محاسبه مي شود.

سخنگوي مرکز مبادلات ارزي گفت: قيمت گذاري ها اگر براساس سياست گذاري پولي و ارزي باشد مي تواند به تراز پرداخت ها و رشد اقتصادي و حفظ ارزش پول و اشتغال کمک کند.

وي اظهار داشت:صادرکنندگاني که ارز خود را به مرکز مبادلات ارزي عرضه کنند از مشوق هاي صادراتي و مالياتي برخردار مي شوند.

کريمي ادامه داد: بانک مرکزي بخشنامه هاي لازم ارزي را ابلاغ کرده تا با نرخ مبادله بفروشند يا سپرده ارزي کنند و بانک مرکزي با همکاري ساير وزارتخانه ها برنامه ريزي کرده که صادرکنندگان پرداخت بدهي ارزي خود را از محل صادرات انجام دهند.

وي تاکيد کرد:با توجه به روند نرخ ارز در يکي دو سال اخير ، قدرت صادراتي کشور افزايش يافته و هزينه ي نيروي کار و انرژي کاهش يافته است به طريکه نرخ تعادلي انگيزه ي لازم را به صادر کنندگان مي دهد.

کريمي خاطرنشان کرد:با تقويت جانب عرضه ارز و همچنين مديريت تقاضاي ارزي شاهد ايجاد ثبات بيشتر در بازار ارز هستيم./عب
برچسب ها: صادرکننده ، کالا ، مالیات ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار