درصدد نهادینه کردن طب سنتی در نظام پزشکی هستیم

کاندیدای گروه پزشکان عمومی ششمین دوره ی انتخابات نظام پزشکی تهران گفت:طب سنتی در کنار طب کلاسیک در نظام پزشکی نادیده گرفته شده و با بستر سازی مناسب می توان شاهد حضور کارشناسان طب سنتی در نظام پزشکی بود.

سمانه موهبتی، پزشک عمومی و از کاندیدای ششمین دوره ی انتخابات نظام پزشکی شهرستان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ما اعتقاد داریم طب سنتی در کنار طب کلاسیک بسیار موثر است ولی متاسفانه در حوزه ی نظام پزشکی مغفول مانده و امید داریم بتوانیم برای اولین بار این طرح را در نظام پزشکی پر رنگ جلوه دهیم.

وی در ادامه و ضمن بر شمردن مزایای طب سنتی نظیر کاهش هزینه های درمان، کاهش عوارض و ... افزود: متاسفانه در برخی موارد مافیای صنعت دارو برخلاف مزایای طب سنتی ورود این طب به عرصه ی نظام پزشکی و جدی شدن این طب به اذهان عمومی را به ضرر خود می دانند و متاسفانه این طب در میان تمام اقشار به درستی شناخته نشده است.

موهبتی اظهار داشت: در دولت فعلی شخص رئیس جمهور با طب سنتی موافق بوده ولی با توجه به اتمام دوره ی ریاست جمهوری نسبت به بررسی کارشناسانه ی طب سنتی در کنار پزشکی نگرانیم و خواهشمندیم تا در خصوص طب سنتی و ورود آن به سایر عرصه های پزشکی سلیقه ای اعمال نظر نشود تا بتوان شاهد کاهش هزینه های درمان که از مصادیق رعایت حقوق بیمار است، باشیم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رحمان دوست
۱۶:۳۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۱
بسم الله الرحمن الرحیم.سلام. خطاب به پزشکان که احادیث تغذیه راقبول ندارند
بيش از 3 گرم امگا 3 در روز خطر سكته هموراژيك (پاره شدن عروق مغز) را افزايش ميدهد.دریافت
نكته مهم در باره امگا 3:
امگا 3 به نور، حرارت و اكسيژن بسيار حساس ميباشد.
وقتي امگا 3 در معرض اين 3 عامل قرار ميگيرد اكسيد شده و يا به اصطلاح فاسد ميشود.
اكسيداسيون امگا 3 طعم آن را تغيير داده و ارزش غذايي آن را نيز از بين ميبرد.
همچنين اكسيداسيون امگا 3 ايجاد راديكالهاي آزاد را ميكند كه منجر به سرطان ميگردد
بنابراین چون ماهی حرارت می بیندبنابراین مصرف چندهفته برخلاف توصیه اکثر پزشکان مضر می باشدوبرای دریافت امگا3ازگردو وتخم کدو تنبل مصرف نمایید.
فسنجان هم ممنوع به خاطر اکسیداسیون امگا3گردو
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۶:۰۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۱
بسم الله الرحمن الرحیم.از طب کلاسیک ازهمین بس که به اشتباه فکر می کندمردم کمبودآهن هستند.مردم یااهن مازاددارندیا مس مازاد یا هردو ویا اهن ومس غیرقابل دسترس-که اهن ومس غیرقابل دسترس رابایدکاری کرد که پروتئین حامل این دو موادمعدنی اهن ومس را به کاری که باید انجام دهدبرسدبامصرف موادغذایی اهن ویاقرص اهن وضع بدترمی شود گاها هم به سکته وبیماری روانی کشیده میشود
آخرین اخبار