پایان دور دوم مذاکرات هسته ای ایران و 1+5/ادامه گفتگوها در نشست صبح شنبه

دور دوم مذاکرات هسته اي ايران و پنج بعلاوه يک پایان یافت و جلسه عمومی فردا بین جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان شش کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری از پایان دور دوم مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان خبر داد.

طرفین بر ادامه گفتگوها در نشست فردا توافق کردند.

علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: در جلسه بعدازظهر نمایندگان شش کشور سوالات و ابهامات خود را درباره محورهای پیشنهادی ایران مطرح کردند و اقای جلیلی به همه سوالات و ابهامات آنها پاسخ داد.

علی باقری گفت: رییس هیات مذاکره کننده ایران در نشست صبح امروز پیشنهاد جمهوری اسلامی را در قالب طرح جامع مسکو به طرف مقابل ارایه کرد.

وی ادامه داد: در این طرح اصول مشخص برای نقطه آغاز، پایان و مسیر بین این دو پیش بینی شده است.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: رییس هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در جلسه صبح برنامه عملیاتی برای اجرایی کردن طرح جامع مسکو را در ابعاد کوچک ارایه و بر این موضوع تاکید کرد که به اقدامات موسوم به اقدامات اعتمادساز باید به عنوان بخشی از راه حل جامع نگریسته شود.

باقری اعلام کرد: قرار شد مذاکرات فردا برای جمع بندی مباحث ارایه شده در جلسه های صبح و عصر ادامه یابد.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین از برگزاری دیدارهای دوجانبه ای میان نمایندگان جمهوری اسلامی و برخی کشورهای طرف مقابل در فاصله جلسه صبح و بعدازظهر امروز خبر داد، اما اسامی این کشورها را اعلام نکرد.

وی گفت: این دیدارهای دوجانبه امشب و فردا هم برگزار می شود.

علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در تشریح نشست صبح امروز ایران با 1+5 در آلماتی گفت : طرف ایرانی در این جلسه بر لحاظ کردن سه عنصر آغاز ، ابعاد و سرانجام و پایان داشتن روند گفتگوها تاکید کرد.

وی اعلام کرده بود گفتگوها احتمالا فردا ادامه می یابد تا طرفین دیدگاه های شان را مبادله کنند و بستری مناسب برای همکاری ها شکل بگیرد.

طرف ایرانی در نشست صبح امروز پیشنهادهای مشخص خود را برای آغاز دور جدید از همکاری ها به 1+5 ارایه داد.


برچسب ها: مذاکرات ، هسته ای ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار