ولايتي:

امكان ثبت‌نام هر سه عضو ائتلاف به عنوان يك "تاكتيك"/ آقاي هاشمي براي انقلاب زحمات فراواني کشيده‌ است

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل گفت: آقاي هاشمي فردي هستند كه براي انقلاب زحمات بسياري كشيده‌اند،در نظام جمهوري اسلامي سمت‌هاي مختلفي داشته‌اند و سابقه دوستي و نزديكي با رهبر معظم انقلاب را دارند؛ احترام گذاشتن به كسي كه سوابق فراواني در انقلاب را دارد ضروري است.


به گزارش گروه وب‌گردي باشگاه خبرنگاران "علي‌اکبر ولايتي" در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه تصوير امروز شما از رابطه با آقاي هاشمي چگونه است، اظهار داشت: آقاي هاشمي فردي هستند كه براي انقلاب زحمات بسياري كشيده‌اند،در نظام جمهوري اسلامي سمت‌هاي مختلفي داشته‌اند و سابقه دوستي و نزديكي با رهبر معظم انقلاب را دارند؛ احترام گذاشتن به كسي كه سوابق فراواني در انقلاب را دارد ضروري است.

وي از هاشمي به عنوان فردي که براي انقلاب زحمات فراواني کشيده‌ است ياد کرد و گفت: احترام آقاي هاشمي رفسنجاني و هرکس ديگه‌اي که به انقلاب و نظام خدمت کرده است بايد محفوظ باشد ولو اينکه ممکن است نظرات سياسي برخي افراد با خط مشي اساسي نظام تفاوت‌هايي داشته باشد. مهمترين شرط اين است که خط قرمزها را رعايت کنيم.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل، درباره علت حضور جدي خود در انتخابات آتي افزود: علت اين است که از يک سو بنده احساس کردم تشتتي در ميان اصولگريان وجود دارد و ديگر اينکه ميدان آينده، فقط ميدان اصولگرايان نيست. همه به ميدان مي‌آيند؛ چه اصولگرايان سابق و چه به اصطلاح اصلاح‌طلبان. اگر معتقديم که رشته کار بايد در دست اصولگرايان باشد، اولين شرط اين است که از تفرق جلوگيري کنيم.

وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه چقدر احتمال مي‌دهيد کانديدادي نهايي ائتلاف شما باشيد گفت: نمي دانم. اين مسئله بستگي به اقبال مردم دارد، مردم هم متناسب با شرايط، بررسي و مشورت کرده و تصميم مي‌گيرند و بسياري از تصميم‌گيري‌ها ممکن است در 2 هفته منتهي به انتخابات باشد.امكان دارد به عنوان يك تاكتيك هر سه عضو ائتلاف با هم ثبت‌نام كنند.

اين عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان درباره تقسيم كار اين گروه بيان كرد: به دليل مسئوليت‌هايي که در گذشته و حال داشته‌ام کار سياسي و کارهاي سياسي-بين المللي را بنده، امور فرهنگي زير نظر دکتر حدادعادل و امور اقتصادي و اجرايي را نيز دکتر قاليباف عهده‌دار است.

ولايتي درباره برنامه خود براي حوزه اقتصاد خصوصا در حوزه هدفمندي اظهار داشت: قانون هدفمندي يارانه‌ها تصميم بسيار مهمي است و حتما بايد ادامه پيدا کند منتهي نبايد ناقص باشد اما در عين حال نبايد از صنعت نيز غفلت شود.

وي در توضيح برخورد با منتقدانشان در حوزه سياست داخلي و فرهنگ گفت: هرکس که در چهارچوب قانون فعاليت کند مجاز است. اين قانون همه دنياست.

ولايتي در پاسخ به سوالي مبني براينکه در حوزه سياست خارجي، وزير خارجه مطلوب شما بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد تصريح کرد: حتما بايد داراي تجربياتي باشد اما تحرک هم داشته باشد. چنانچه بازهم کسي را بياوريم که بخواهد سياه مشق بنويسد هم مردم ضرر مي کنند و هم نظام متضرر مي‌شود.

مشاور مقام معظم رهبري در توضيح شعار انتخاباتي ائتلاف اکثريت اصولگرايان بيان کرد: آنچه تاکنون مطرح شده" ائتلاف براي پيشرفت" است؛ اما حتما در آينده هم شعارهايي خواهيم داشت.

ولايتي در پاسخ به سوالي مبني براينکه آيا فکر مي‌کنيد اصلاح‌طلبان در نهايت به اجماع برسند گفت: احتمالش زياد نيست؛ اما اگر هم به اجماع برسند، بعيد است که شخصيت برجسته صاحب رأيي بيايد که بتواند آنها را به اجماع کامل برساند.

منبع: مثلث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۳:۵۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
کاندیدا فقط حسین رسولی نژاد

فعال سیاسی وزارت خانه اقتصاد کشور
Iran (Islamic Republic of)
akbar
۱۹:۰۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
زحماتش را به باد داد.
آخرین اخبار