افزايش بي‌سابقه قيمت نفت آمريکا در 14 ماه اخير/

هر بشكه نفت خام آمريكا 102 دلار

بهاي نفت خام در بازار جهاني امروز "چهارشنبه 12 تير 92 "در پي گسترش بحران‌هاي خاورميانه به ويژه مصر، با افزايش همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، بهاي جهاني نفت خام در بازارهاي نيويورك و لندن در روند صعودي قرار گرفت.

بر اساس اين گزارش ، بهاي هر بشكه نفت خام آمريكا موسوم به وست تگزاس اينترميديت با 2 دلار و 30 سنت  افزايش معادل 101 دلار و 90 سنت خريد و فروش شد.

اين در حالي است كه بهاي هر بشكه نفت خام برنت نيز با 1دلار و 5 سنت افزايش معادل 105 دلار معامله شد.

کارشناسان بر اين باورند که وقوع بحران‌هاي مختلف در کشورهاي خاورميانه و ترس از گسترش آن باعث نگراني خريداران نفت خام شده است. يک سوم نفت مورد نياز جهان از اين منطقه تامين مي‌شود.

در نتيجه بحران سياسي ايجاد شده در مصر احتمال ايجاد اخلال در روند نقل و انتقال نفت از کشورهاي مختلف خاورميانه به مصر وجود دارد.

از سوي ديگر، تنش‌هاي داخلي در ليبي و تظاهرات در نزديکي تاسيسات استخراج نفت، شکننده بودن سطح توليد نفت اين کشور را نشان مي‌دهد.

آمارهاي اخير از اقتصاد امريکا نيز خوش‌بيني نسبي سرمايه‌گذاران و افزايش تقاضا براي خريد نفت خام را به همراه داشته است. ماه مه گذشته تقاضا براي خريد طلاي سياه در اين کشور که بزرگ‌ترين مصرف کننده اين سوخت فسيلي است، 2.1 درصد افزايش يافت كه منجر به افزايش قيمت شده و اين افزايش از ماه مه 2012 بي‌سابقه بوده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بهای ، نفت ، جهانی ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار