آخر هفته با دریچه – بسته شماره 18؛

بهترین "نرم افزارهاي موبايل و رايانه" در هفته اي که گذشت + دانلود

در این گزارش می‌توانید بهترین و پر بازدیدترین نرم افزار‌های این هفته‌ی "دریچه" را دانلود کنید. نرم افزار‌هایی که به انتخاب شما جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بسته هفتگی دریچه شما را در جریان تازه ترین و بهترین نرم افزار ها قرار می دهد.

 

آن دسته از کاربرانی که هر روز نمی توانند به صفحه دریچه سر بزنند می توانند آخر هفته بهترین ها را در قالب یک بسته خبری دریافت کنند.

 

 

 



 

برای رایانه؛

همه فرمت ها را به PDF تبدیل کنید + دانلود

Simpo PDF Creator نرم افزاری قدرتمند در زمينه تبدیل فرمت به PDF به شمار مي رود كه قادر است تا فرمت هاي رايج در بخش های مختلف را به فرمت معروف PDF تبديل كند؛ اين ابزار به سه روش كار تبديل را انجام مي دهد. تبديل با استفاده از واسط كاربري نرم افزار كه به سادگي كار تبديل را انجام مي دهد؛ استفاده از پرينتر مجازی كه كاربر مي تواند با دادن دستور پرينت و انتخاب پرينتر مربوط به اين نرم افزار كار تبديل را انجام دهد و سومين راه كه آسان ترين راه است استفاده از راست كليك كردن برروي فايل مورد نظر و تبديل آن با نرم افزار Simpo PDF Creator كه به راحتی انجام مي پذيرد.
 


با اين ابزار مي توان انتظار داشت تا در تمامي نرم افزارهايي كه امكان پرينت در آن ها وجود دارد كار تبديل فرمت آن نرم افزار به PDF‌ امكان داشته باشد. كيفيت بالا در كار تبديل و همچنين امكان قرار دادن پسورد برروي سند PDF براي ايمن سازي آن دو قابليتی است كه در اين نرم افزار در كنار امكانات اصلي به چشم مي خورد. تبديل دسته ای فايل ها و همچنين قابليت چسباندن چند سند PDF به يكديگر براي ساخت چند صفحه PDF‌ از جمله ديگر قابليت هايست كه در نرم افزار مفيد Simpo PDF Creator قابل دسترس خواهد بود.


 

 

حجم فایل: 6.39 مگابایت

 

نسخه 3.2

 


 

KeePassDroid نرم افزار قدرتمند ، امن و کاربردی مدیریت پسورد در دستگاه های اندروید + دانلود


با افزایش تعداد کلمات عبور خود از فیسبوک ، یاهو گرفته تا رمز کارتهای مختلف به ذهن سپردن آن ها کمی سخت می شود.شما با استفاده از نرم افزار KeePassDroid می توانید مدیریتی دقیق با امنیت بالا را در تبلت خود برای نگهداری رمزهای عبور خود داشته باشید.

 

KeePassDroid apk

 

 بـــراي دانـــلود ايـــنجا را كـــليك كـــنيد

 


برای اندروید؛


Dropchord  یک بازی به سبک موزیکال و یک رقابت برای کسب امتیاز با صحنه های فوق العاده


http://dl.bistsoft.com/uploads/1392/05/Dropchord/1.jpg

http://dl.bistsoft.com/uploads/1392/05/Dropchord/2.jpg

 

بازی زیبای Dropchord می خواهد مهارت شما را در کار و تمرکز روی انگشتانتان بسنجد. این بازی بصورت بی پایان است و هر چقدر که بخواهید می توانید آن را ادامه دهید.در این بازی شما باید با تمرکز و با استفاده از انگشت دستانتان باید یک پرتو نور را از داخل دایره ها عبور دهید.

 بـــراي دانـــلود ايـــنجا را كـــليك كـــنيد

 پیش نیاز : آندروید ۲٫۳٫۳ و بالاتر

 

 حجم بازی : ۴۱ مگابایت


nox نام يك تم زيبا براي اندرويد + دانلود


این تم برای لانچر های ADW , Nova , Apex , Go , TSF Shell , Action launcher طراحي شده است و با نرم افزار icon themer سازگار می باشد . این لانچر دارای آیکون های بسیار زیبا و با رزولوشن ۱۴۴ * ۱۴۴ با کیفیت HD است.
nox بيش از ۱۲۰۰ آیکون اختصاصی و همچنین ۱۱۲ والپیپر زیبا و HD را در بر می گیرد و شما با این تم می توانید محیط گوشی خود را بسیار زیبا کنید .

 


 

 

PowerDVD Mobile؛

پلیر فوق العاه قدرتمند برای اندروید + دانلود

این برنامه PowerDVD Mobile v.4 v4.0.17944 یکی از قدرتمند ترین و محبوب ترین پخش کننده های فایل های تصویری و ویدئویی است، که در ابتدا نسخه ویندوز آن ارائه شده بود که مورد استقبال کاربران قرار گرفته بود. شما با نصب این نرم افزار بر روی گوشی اندرویدی ، می توانید ویدیو های خود را به صورت حرفه ای پخش نمایید . البته این پلیر تنها به پخش فیلم محدود نمی شود و دارای ویژگی های منحصر به فردی مانند:امکان به اشتراک گذاری فیلم ، موسیقی و عکس های خود است.

 
 
حداقل سخت افزار مورد نیاز:
- حداقل رم: 512 مگابایت
- حداقل پردازنده: 1ghz
 
عکس هایی از نمایه نرم افزار:
 
 
 
 
قابل اجرا در اندروید 2.3 و بالاتر
حجم نرم افزار: 14.4 مگابایت

 

 


 

اگر تبلت و يا گوشي اندرويدي داريد بخوانيد؛

لطفاً با خودتان ويروس حمل نکنيد! + دانلود آنتي ويروس


ویروس‌ها و بدافزارها، تنها بخش کوچکی از تهدیدهای ویژه سیستم‌عامل آندروئید را تشکیل می‌دهند، بنابر‌این، شما برای حفاظت همه جانبه از تلفن‌های همراه و تبلت‌ها یا سایر تجهیزات آندروئیدی، به چیزی بیش از یک ضدویروس یا ضدبدافزار صرف نیاز دارید. به یک مجموعه از روش‌های امنیتی و نظارتی که برنامه ضدویروس تنها یکی از ابزارهای آن را تشکیل می‌دهد. نرم‌افزار پاندا موبایل سکیوریتی را همین حالا از پايين همين خبر به‌صورت رایگان‌ دانلود و نصب کنید تا تلفن هوشمند و تبلت‌های آندروئیدی شما به یک دژ مستحکم و نفوذ‌ناپذیر تبدیل شود. این یک برنامه امنیتی فوق‌العاده سبک‌و‌سریع است که حداقل بار منفی را روی دستگاه‌های آندروئیدی و میزان مصرف باطری در آن‌ها ایجاد می‌کند.

 


امکانات ویژه:

- قدرت فوق‌العاده در کشف، شناسایی و پاکسازی برنامه‌های مخرب، بدافزارها،‌ ویروس‌ها و سایر تهدیدهای ویژه آندروئید
- سرعت و دقت بالا در بررسی نرم‌افزارها، افزونه‌ها و فایل‌های قابل نصب در تجهیزات آندروئیدی از لحاظ امنیتی و عملیاتی
- پاکسازی تمام تهدیدها، نرم افزارهای مخرب و آلودگی‌های موجود در حافظه‌های جانبی، مانند کارت‌های حافظه SD
- جلوگیری از نقل و انتقال و آغاز فعالیت‌های تخریبی بدافزارهای و ویروس‌های ویژه آندروئید
- تأمین و تضمین امنیت حریم خصوصی کاربران
- جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز به امکانات ارتباطی و عملیاتی تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های آندروئیدی

پاندا، هر نوع نرم افزار مخرب و دسترسی غیرمجازی که روی هر کدام از این سه زمینه متمرکز باشند، شناسایی و حذف می‌کند:
1- اطلاعات ذخیره شده روی دستگاه‌های آندروئیدی شما
2- هویت شخصی یا سازمانی شما
3- هر نوع اختلال در عملکرد اجرایی دستگاه‌های آندروئیدی شما

 

 


 

برای رایانه؛

gBurner نرم افزار رایت لوح های فشرده + دانلود

gBurner ابزاری قدرتمند و ساده جهت رایت CD و DVD می باشد که به شما اجازه ایجاد و رایت اطلاعات، صوتی، سی دی ویدئو، دی وی دی و دیسک های بلو ری، ساخت دیسک های bootable، ایجاد دیسک های چند نشستی را می دهد. gBurner همچنین ابزار پردازش  فایل ایمیج که به شما اجازه باز کردن، ایجاد، استخراج، ویرایش، تبدیل و رایت فایل های ایمیج ISO/BIN را نیز می دهد. از ویژگی های این نرم افزار می توان به کپی کردن اطلاعات بر روی دیسک های مختلف، بازکردن بدون رایت، خارج سازی از حالت فشرده، ساخت، ویرایش و تبدیل ایمیج ها، پشتیبانی از دیسک های دی وی دی دارای منو، تبدیل کردن فایل های صوتی در فرمت MP3، پاک کردن اطلاعات از روی دیسک ها، نمایش اطلاعات دیسک و درایو و کپی کردن CD ها و DVD ها به طور کامل بر روی هارد دیسک و ... اشاره نمود.

 

 

راهنمای نصب

1- نرم افزار را نصب و اجرا نکنید.
2- با استفاده از اطلاعات فایل Serial.txt در هنگام نصب و یا پس از نصب نرم افزار را رجیستر کنید.


مشخصات

- قابل اجرا در ویندوز XP و 7
- نسخه 3.3

 

 


 

وضع آب و هوا را لحظه به لحظه در تلفن همراه خود مشاهده کنید + دانلود

اگر قصد مسافرت رفتن را دارید حتما این نرم افزار را دانلود کنید، چون این برنامه به شما کمک می کند تا آب و هوای مسیر مسافرت خود را به صورت لحظه ای مشاهده کنید و نسبت به آب و هوای مسیر، خود را آماده کنید.  این برنامه ، نقشه هواشناسی را به صورت گرافیکی نمایش داده و شما می توانید از وضعیت هواشناسی شهر مورد نظر خود مطلع گردید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به: هشدار آب و هوایی ، وضعیت آب و هوایی فعلی ، زمین لرزه ، پیش بینی طوفان ، و … اشاره نمود.

 
 
ویژگی های اصلی نرم افزار:
- مصرف حجم کم اینرنت برای بروز رسانی
- پیش وضع آب و هوای 7 روز اینده
- پیش بینی وقایع طبیعی
 
 
 
قابل اجرا در اندروید: 1.6 و بالاتر
حجم نرم افزار:7.3 مگابایت

 


برای رایانه؛

Dziobas RAR Movie Player نرم افزار پخش تکه فیلم های RAR + دانلود

در دنیای مجازی، استفاده از فایل های فشرده برای آپلود و دانلود بسیار مرسوم شده و امری عادی تلقی می شود. سایت های مختلف برای در اختیار گذاشتن فایل های مختلف از فرمت های نظیر ZIP و RAR استفاده می کنند، سایت هایی که فیلم در اختیار کاربران قرار می دهند غالبا فیلم ها را به صورت فشرده و در چند قسمت آپلود می نمایند تا کاربران بتوانند ساده تر به فایل ها دسترسی داشته باشند.


اما مهم ترین مشکل کاربران شاید این نکته باشد که باید تمامی قسمت ها را دریافت کنند تا فیلم قابل نمایش باشد، هر چند می توان با ترفندهای مختلف حتی با دریافت اولین قسمت نمونه دقایق فیلم را تماشا کرد اما این کار همیشه پاسخ مثبت نخواهد داد. برای انجام چنین کاری نرم افزار کوچک Dziobas RAR Movie Player می تواند بسیار مفید واقع شود.
این نرم افزار بسیار ساده علاوه بر این مورد قادر است تا دی وی دی ها و فیلم های معمولی را هم پخش و اجرا نماید. اکثر فرمت های رایج در این ابزار قابلیت پشتیبانی دارند. برای کاربرانی که از سایت های مختلف فیلم دانلود می کنند این نرم افزار می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

 


نرم افزار بررسی پیکسل های معیوب مانیتورهای LCD + دانلود

استفاده از IsMyLcdOK برای تست رنگ های مانیتور بسیار آسان بوده و تنها کافیست آن را اجرا کنید و با استفاده از کلید های کیبورد، رنگ های مختلف را بر روی مانیتور تست کرده و پیکسل های مشکل دار را تشخیص دهید. هنگام اجرای برنامه، با فشردن هر یک از کلید های کیبورد، رنگ مانیتور تغییر خواهد کرد، به عنوان مثال کلید ها رنگ های قرمز، سیاه، آبی، سفید و ... را برای کل صفحه تنظیم می کنند و این می تواند به شما کمک کند تا اگر مانیتور شما در زمینه رنگ دهی مشکلی دارد، متوجه شوید.


قابلیت های نرم افزار IsMyLcdOK:
- بررسی پیکسل های معیوب مانیتور
- تست رنگ دهی مانیتور
- تست graphics stress
- بکارگیری آسان
- راه حلی موثر برای سالم بودن صفحه مانیتور
- و ...

 


تبادل اطلاعات بين رايانه و گوشي از طریق wifi + دانلود

 AirDroid برنامه اي برای اندروید است که وای فای را جایگزین کابل usb می كند. با استفاده از این نرم افزار می توانید به فرستادن پیام ، انتقال فایل ها ، دیدن عکس ها ، آهنگ گوش کردن و … بپردازید. همگی بدون نیاز به نصب هرگونه نرم افزار روی کامپیوتر ! در ادامه مطلب با ما همراه باشید!

 

 


 

 

در رایانه به مشاعره بپردازید + دانلود

نرم افزار مشاعره حاوی مجموعه ای از اشعار اكثرا دوبیتی است كه به ترتیب حروف الفبا مرتب و دسته بندی شده اند، به این ترتیب كه شما با انتخاب هر یك از حروف الفبا از فهرست كتاب می توانید به مجموعه ای از اشعار كه با آن حرف آغاز می شوند دسترسی پیدا كنید.

نسخه جدید نرم افزار مشاعره شامل 3576 شعر است كه هر كدام از شعرهای موجود در نرم افزار شامل چند بیت هستند.

 


قابلیت های نرم افزار Moshaereh:
- محیطی زیبا و كاربر پسند
- سرعت بسیار بالا در اجرا و هنگام استفاده
- تفكیك اشعار بر اساس الفبا
- قابلیت اضافه كردن ویرایش حذف شعر
- شامل  3576 شعر دسته بندی شده
- قایل اجرا در تمام ویندوزها
- رایگان بودن نرم افزار
- ایرانی بودن نرم افزار
- رفع مشکل ناخوانا بودن اشعار (بعضی افراد که نسخه قبل را نصب می کردند، با مشکل ناخوانا بودن اشعار مواجه می شدند که در این نسخه  مشکل رفع شده است)
- آپدیت دیتابیس اشعار نسبت به نسخه قبل
- تغییر فونت و اندازه اشعار به دلخواه
- تغییر رنگ اشعار
- و ...

راهنمای نصب

در صورتی که بعد از نصب نرم افزار  اشعار به صورت علامت سوال نمایش داده می شوند مراحل زیر را انجام دهید:

  در ویندوز XP:
از ControlPanel وارد قسمت Regional and Language Options شده و وارد سربرگ Advanced شده و از منوی آبشاری موجود گزینه Farsi را انتخاب کرده و بر روی دکمه ی Apply کلیک کنید و اگر سی دی ویندوز را درخواست نمود، سی دی ویندوز را وارد کرده و بر روی دکمه ی ok کلیک کنید.

  در ویندوز 7:
از ControlPanel وارد قسمت Regional and Language Options شده و وارد سربرگ Administrative شوید و بر روی دکمه ی Change system locale کلیک کرده و در پنجره ی باز شده گزینه ی Persian را انتخاب کرده و بر روی دکمه ی ok کلیک کنید و اجازه دهید سیستم شما ریستارت شود.

  برای دانلود اینجا را کلیک کنید

حجم فایل: 5.36
مگابایت
نسخه: 1.3 مگابایت

 

 


با سرعت بالا عکاسی کنید + دانلود

نرم‌افزار Burst Mode یک ابزار کاربردی است که به‌ شما در انداختن عکس با سرعت بالا کمک می‌کند. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید در کمترین زمان ممکن تعداد بسیار زیادی عکس بگیرید و سپس عکس‌های گرفته شده را فریم به فریم بررسی کنید و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. پس از گرفتن عکس‌ها (که بسته به خواست شما می‌تواند صدها عکس باشد) همه‌ی عکس‌ها پشت سر هم برای شما لیست خواهند شد و سپس می‌توانید هر کدام را خواستید به‌ صورت جزیی بررسی کنید و سپس هر کدام از تصاویر را که خواستید ذخیره نمایید.


همچنین می‌توانید چندین فریم را در کنار یکدیگر قرار دهید و با افکت‌های موجود، آثار جالبی به‌وجود آورید.

  برای دانلود اینجا را کلیک کنید

برای IOS؛
حجم: 804 کیلوبایت
 نسخه: 2

 


در هر جا و هر زمانی که هستید موقعیت خود را پیدا کنید + دانلود

Locus Pro یک نرم افزار موقعیت یاب برای سیستم عامل آندروید می باشد.



 شما با این برنامه موقعیت مکان خود را در هر کجا و هر زمان که هستید را به صورت آنلاین پیدا می کنید! اگر شما زیاد سفر می کنید حتما این برنامه را دانلود کرده تا از پرسیدن از افراد مختلف راحت شوید.

 

 

نسخه اندروید : 2.1 و بالاتر

 


PDF خوان براي گوشي؛

نرم افزار Foxit Mobile PDF این بار برای اندروید + دانلود

امروزه با افزایش کتاب های اکترونیکی و استقبال مردم از این نوع کتاب ها سبب شده تا نرم افزار های پی دی اف خوان یک برنامه ضروری برای رایانه و تلفن همراه به حساب آیند. این نرم افزار Foxit Mobile PDF یکی از بهترین برنامه هایی است که توانایی اجرای فایل های پی دی اف را دارد. لازم به ذکر است که از قابلیت های اصلی این اپیلیکشن می توان به امکان مشاهده ، مدیریت و به اشتراک گذاری فایل های پی دی اف در شبکه های اجتماعی اشاره داشت .
 
 
 
قابل اجرا در اندروید 2.2 و بالاتر
حجم نرم افزار: 5.4 مگابایت

 


ویروس های گوشی هوشمند خود را از بین ببرید + دانلود

یکی از مهم ترین دلایل کاهش سرعت گوشی و رایانه ویروسی شده آن ها است، حال برای از بین بردن ویروس ها نرم افزارهای مختلفی وجود دارد، ولی تنها تعدادی از آن ها توانسته اند رضایت کاربران را به صورت کامل جلب کنند. آنتی ویروسAvira Free Android Security یکی از آن ها است که با قدرت خاص خود سبب از بین رفتن تمامی ویروس های گوشی اندرویدی می شود. این آنتی ویروس ، از برنامه های مخرب گوشی ، به شدت محافظت کرده و اجازه ورود ویروس ها را به گوشی اندرویدی شما نمی دهد .
 
 
ویژگی های اصلی نرم افزار:
- پشتیبانی از زبان های زنده دنیا
- توانایی شناسایی و حذف ویروس ها
- موتور جستجوی قدرتمند
 
 
 
 
 
قابل اجرا در اندروید 2.2 و بالاتر
حجم نرم افزار: 3.3 مگابایت

امنیتی

بد افزارها و برنامه های جاسوسی را از رایانه خود پاک کنید + دانلود

بسیار مواقع به دلیل نصب برخی از نرم افزارها امکان آلوده شده رایانه و جاسوسی از فایل های شما وجود دارد. حال شما با استفاده از این نرم افزار HITMAN PRO  به راحتی می توانید بد افزار ها را از حافظه فلش، هارد اسکترنال و شبکه ها اینترنتی پاک کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید از آلودگی و یا عدم آلودگی سیستم خود مطمئن شوید و در صورت بروز مشکل برای حل آن اقدام نمایید. یکی از امکانات جالب این نرم افزار امکان اسکن و پاکسازی سیستم از طریق سیستم محاسبات ابری است.

 
 
 
حجم نرم افزار: 5.3 مگابایت



7 نرم افزار که قابلیت های ویژه ای به موبایل شما اضافه می کند؛

دوربين گوشي شما يك ابزار همه فن حريف مي شود + دانلود

 اين روزها گوشي هاي هوشمند معناي جديدي به كاربرد يك گوشي همراه در زندگي ما بخشيده اند. ديگر گوشي هاي همراه تنها براي برقراري تماس و يا ارسال پيامك استفاده نمي شوند و هر روز قابليت هاي جديدي به آنها اضافه مي شود. امروز دريچه مي خواهد به شما كاربردهاي دوربين گوشي هاي هوشمند را معرفي كند. مطمئنا دور گوشی هوشمند شما می‌تواند برای چت تصویری و عکاسی استفاده شود، اما کارهای بیشتری هم می‌توان با آن انجام داد که تا به حال به فکر شما نرسیده است!

اپلیکیشن‌های زیر که به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، تنها مثال‌هایی از بین اپلیکیشن‌های متعدد هستند. مطمئنا اپلیکیشن‌های متنوع دیگری وجود دارند که اینگونه کارها را انجام می‌دهند.

گوشي خود را به يك باركد خوان تبديل كنيد

 

نگاهی به مشخصات نهفته در محصولات و خرید آنلاین آنها

برای یک فرد، دلایل زیادی وجود دارد که بخواهد قبل از خرید یک محصول، مشخصات آن را زیر و رو کند، اما خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی راه ارزانتری است. اگر شما به صورت فیزیکی در یک فروشگاه حضور دارید و قصد خرید از آن فروشگاه را ندارید، می‌توانید از یک اپلیکیشن نصب شده روی گوشی هوشمند خود برای اسکن بارکد محصول مورد نظر استفاده کنید.

snap20111109_105844

آمازون چنین اپلیکیشنی را تولید کرده است. اپلیکیشنی که قابلیت نشان دادن قیمت با استفاده از بارکد را داراست. این اپلیکیشن می‌تواند به سرعت قیمت آن محصول را در فروشگاه آمازون یافته و اگر قیمت آن مناسب بود آن را خرید کرد. حتی اگر در فروشگاهی بودید و قیمت آن مناسب بود، می‌توانید اعتماد کنید و همان محصول را از همان فروشگاه بخرید.

لينك آيتيونز براي آيفون

 

باركد خوان شبنم براي آزمون اصالت كالا

کنترل پدیده قاچاق در مرزهای کشور به دلیل گستردگی آن تاکنون اثربخشی مطلوبی نداشته است. لذا استفاده از ظرفیت مردمی برای کنترل قاچاق در سطح عرضه راهکاری است که در قالب طرح شبنم مطرح شده است. پدیده قاچاق کالا سالیان متمادی ذهن مسئولان ارشد اقتصادی را به خود مشغول داشته و عمدتاً روشهایی برای کنترل آن استفاده می شده است که نه تنها کمکی به حل این معضل نکرده، بلکه فرآیند های واردات کالا را مشکل تر کرده است. قاچاق کالا به کشور به نوبه خود به صورت زنجیروار مشکلات دیگری را کلید می زند، به عنوان نمونه، قاچاق کالا باعث ورشکستی بنگاه های تولیدی شده و به تبع آن، نرخ بیکاری افزایش می یابد. اینکه کالایی بدون توجه به قوانین حاکم در بازار کشور به فروش برسد، از جنبه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سلامتی، امنیت ملی و فرهنگی زیانبار خواهد بود.

از اينرو وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولي اصلي بخش تجارت و شبكه توزيع كالا، براي مبارزه توزيع كالاي قاچاق و جعلي، اقدام به ايجاد سامانه شبكه بازرسی و نظارت مردمي نموده است.
طرح شبكه بازرسي نظارت مردمي در حقيقت ايجاد سامانه‌اي را دنبال مي‌كند كه در آن همه مردم مي‌توانند، تنها با داشتن يك گوشي تلفن همراه داراي دوربين، و با استفاده از نرم‌افزاري كه در اختيار ايشان قرار گرفته است، علاوه بر اطمينان از اصالت كالاي خريداري شده و ياري دولت در شناسايي عوامل توزيع كالاي قاچاق و جعلي، از مشوق‌هاي اعتباري نيز برخوردار گردند. در واقع اين طرح ضريب نفوذ بازرسي و كنترل كالاهاي قاچاق و غير مجاز را گسترش مي‌دهد.

نرم افزار بارکد خوان راهبر
Android Logo
آندروید
دریافت
Java Logo
جاوا
دریافت
Symbian Logo
سیمبین
دریافت
WindowsMobile Logo
ویندور موبایل
دریافت

دريافت اطلاعات با استفاده از QR

یکی دیگر از قابلیت‌های دوربین گوشی هوشمند، اسکن کردن QR هایی هست که در اطراف وجود دارند؛ از وسایل مصرفی گرفته تا تبلیغات خیابانی. کدهای QR بسیار کاربردی نیستند ولی مطمئنا گسترده هستند و به وفور یافت می‌شوند. بیشتر این کدها شما را به یک وبسایت مشخص راهنمایی می‌کنند.

evernote-android-page-camera

 

از شماره تماس يك كارت ويزيت تا اطلاعات يك محصول يا يك موسسه مي تواند در يك QR خلاصه شود. كافي است كه اين كد دوبعدي رارا به دوربين گوشي خود نشان دهيد.

براي دانلود Barcode Scanner مخصوص اندرويد اينجا را كليك كنيد.

براي دانلود  UpCodeSymbian3 مخصوص سيمبين اينجا را كليك كنيد.

براي دانلود KaywaS60 مخصوص سيمبين سري S اينجا را كليك كنيد.

براي دانلودNeoReader مخصوص ويندوز فون اينجا را كليك كنيد.

براي دانلود NeoReaderمخصوص آيفون اينجا را كليك كنيد.

ترجمه متون خارجی

احتمالا برای شما پیش آمده که در یک کشور خارجی قصد ترجمه یک متن چاپ شده را داشته‌اید. اما کار سختی است که بخواهید آن متن را به آن زبان در گوگل ترنسلیت وارد کنید و سپس ترجمه را دریافت کنید.

google-translate-from-camera

راه ساده‌تری هم وجود دارد. اگر شما از اپلیکیشن گوگل ترنسلیت استفاده می‌کنید، می‌توانید از قابلیت جدید این اپلیکیشن بهره ببرید. شما می‌توانید با استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود تصویری از متن تهیه کنید. سپس گوگل آن را تشخیص می‌دهد. این کار به وسیله فناوری تشخیص کاراکتر نوری یا همان OCR صورت می‌گیرد. این قابلیت هنوز مسیر طولانی را برای بهبود در پیش رو دارد، هرچند می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند و بهتر از این است که دنبال کاراکترهای آن زبان عجیب و غریب برای تایپ کردن باشید.

برای دانلود اپلیکیشن مترجم گوگل مخصوص گوشی های اندروید اینجا را کلیک کنید.

 برای دانلود نسخه Google Translate 3.2.4 مخصوص گوشی های جاوا اینجا را کلیک کنید.

 

استفاده از فناوری واقعیت افزوده

"واقعیت افزوده” عبارتی است که به تازگی بر سر زبان‌ها می‌چرخد، اما مفهومی ساده دارد. با یک اپلیکیشن واقعیت افزوده، گوشی هوشمند شما به وسیله دوربینش یک تصویر زنده می‌گیرد و با استفاده از نرم‌افزار تغییراتی در آن تصویر ایجاد می‌کند. بیشترین اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده ویدیویی از دوربین دریافت می‌کنند و به طور آنی آن را دستکاری می‌کنند که نتیجه آن، دیدن چیزهای در تصویر است که در واقعیت وجود ندارند.

برای مثال اپلیکیشن IKEA’s Catalog به شما این اجازه را می‌دهد تا از واقعیت افزوده برای دیدن طرز کاربرد یک قطعه استفاده کنید. اپلیکیشن‌های جستجوی مجازی بهترین راه‌ برای جستجو نیستند، اما اپلیکیشن‌های جالبی هستند که امروزه زیاد کاربردی ندارند و شاید بیشتر در آینده به کار بشر بیاید. روی سیستم عامل اندروید، اپلیکیشن Google Goggles به شما امکان تجربه جستجوی مجازی را می‌دهد.

در قسمت زیر هم می توانید برخی از مطالب مرتبط با واقعیت افزوده که تاکنون در صفحه دریچه قرار گرفته است را ببینید:

واقعیت افزوده را در تلفن همراه خود تجربه کنید + دانلود

نقشه هاي مکان يابي با ويژگي واقعيت افزوده چيست؟ + عكس


گیتی آرا اولین نرم افزار واقعیت افزوده ی ایرانی + دانلود رایگان


گوشي خود را به اسكنر تبديل كنيد

Camscanner نرم افزاری قدرتمند و کاربردی است  که بیش از ۴۰ میلیون کاربر از سراسر جهان دارد و گوشی موبایل و تبلت شما را به یک اسکنر واقعی تبدیل میکند. این نرم افزار به شما این امکان را میدهد تا اسناد و مدارکی را که می خواهید اسکن کنید. نرم افزار به صورت کاملا حرفه ای و دقیق کار می کند و قابلیت اسکن انواع اسناد، مدارک، کارت ویزیت، پوستر، فاکتور، مجله، روزنامه، نامه و ... را دارد. از ویژگی های مهم این برنامه می توان به ایجاد فایل PDF و قابلیت به اشتراک گزاری آن اشاره کرد.

 

 

 
 

ساخت یک دوربین مدار بسته

اگر شما یک گوشی اندرویدی قدیمی دارید که بی‌استفاده در اطراف مانده می‌توانید آن را به راحتی به یک دوربین امنیتی تبدیل کنید. راهی به‌صرفه و قابل دستکاری که به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید. گوشی‌ها حتی می‌توانند از دوربین‌های وای‌ فای قدیمی هم پراستفاده‌تر باشند.

برای تبدیل یک گوشی اندرویدی به دوربین مدار بسته اینجا را کلیک کنید.

براي تبديل يك گوشي با سيستم عامل سيمبين به دوربين مدار بسته اينجا را كليك كنيد.

 

و اما نكته پاياني گوشی‌های هوشمند ما تنها کامپیوترهایی در سایز کوچک هستند، پس نباید از این همه قابلیت که دارند شگفت زده شویم. این نرم‌افزار است که همه‌ این امکانات را قابل انجام می‌سازد.


 


 

 
هفته آینده هم منتظر شماره ای جدید از دریچه فناوری اطلاعات مجله خبری همراه ما باشید

گـردآوری از: سـالار واعـظی

  دریچه مجله خبری را در فارس توییتر دنبال کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
SINA
۱۵:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
خوب نبود
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۱۳:۰۳ ۰۲ دی ۱۳۹۲
درود.............همشون عالیه اما اگه یه نرم افزار بهم معرفی کنید ک. بشه باش فرمت pdfرو تو گوشی nokia x3 اجرا کرد خیلی خیلی ممنون میشم.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۲۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۲
مرسی از مطالب زیباتون من یه مشکلی داریم خواهش میکنم کمکم کنید میخوام اندروید روی کامپیوترم نصب کنم نمیشه هر چی دانلود میکنم اصلا نصب نمیشه لطفا راهنمایی کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
Max
۱۸:۴۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۲
thanks young man
Iran (Islamic Republic of)
NAGMEH
۱۸:۰۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۲
دالودش کردم اما میگه فایل پشتیبانی نشده است
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضا
۱۶:۴۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۲
سلام.مرسی خیلی عالی بود.خسته نباشین
آخرین اخبار