مدیر کل "وزارت کشتیرانی هند":

بندر "چابهار" ظرفیت بالایی دارد/ از گسترش همکاری‌ها با "ایران" استقبال می‌کنیم

مدیر کل وزارت کشتیرانی کشور هند اظهار امیدواری کرد نشست با مدیر عامل سازمان بنادر نتیجه‌بخش باشد، زیرا نسبت به آینده بندر چابهار خوشبین هستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان بنادر، مدیران بنادر "جی ان پی تی" و "کاندالا" دو بندر بزرگ هند با "سیاوش رضوانی" مدیر کل بنادر و دریانوردی چابهار به منظور بررسی وضعیت طرح توسعه بندر "شهید بهشتی" و همچنین اپراتوری بندر شهید بهشتی با شرکت "مسلم" برای تفاهمنامه‌ای که در چند روز آینده در تهران صورت می‌گیرد، برگزار شد .

رضوانی در این خصوص گفت: بندر چابهار برای ترانزیت محور شرق و کشورهای همجوار طراحی شده، بگونه‌ای که در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانیم شاهد سالیانه 16 ملیون تن صادرات پتروشیمی باشیم.

در ادامه "سامبیت"، مدیر کل وزارت کشتیرانی کشور هند گفت: طی بازدیدی که از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار داشتیم ظرفیت بسیار خوبی دارد و امیدواریم طی نشستی که با مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی داریم، تفاهمنامه‌ای را تنظیم و آن را اجرایی کنیم.

وی در ادامه افزود: از طرف دیگر منتظر موافقت مدیر عامل سازمان بنادر برای اسقرار دو پرسنل از کشور هند جهت اجرای کارهای اولیه هستیم.

سامبیت اظهار امیدواری کرد نشست با مدیر عامل سازمان بنادر نتیجه‌بخش باشد، زیرا نسبت به آینده بندر چابهار خوشبین هستند.

لازم به ذکر است بندر "جی‌ان‌پی‌تی" هند رتبه بیست و یکمین بندر جهان از لحاظ تخلیه و بارگیری کانتینری و بندر "کاندالا" بزرگترین بندر هند با تخلیه و بارگیری سالانه 100 ملیون تن در سال است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشتیرانی ، چابهار ، بندر ، بهشتی ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار