حمایت "شورای بیداری عراق" از عملیات ارتش در استان الانبار

رئیس شوراهای بیداری الانبار تاکید کرد قبایل استان الانبار از عملیات ارتش و پلیس عراق علیه گروه های تروریستی حمایت می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم:"وسام الحردان درباره همکاری قبایل الانبار با نیروهای پلیس عراق برای پایان دادن به تحصن در الرمادی گفت: قبایل الانبار به این نتیجه رسیدند که محل های تحصن ها به پایگاهی برای تروریست ها تبدیل شده است و به همین علت از برچیده شدن تحصن ها حمایت می کنند. شوراهای بیداری در سراسر الانبار به ارتش و پلیس کمک می کنند. اوضاع این استان باثبات است و ما امیدواریم آرامش در عراق برقرار شود.

الحردان افزود: البته بعضی قبایل الانبار ملاحظاتی درباره عملیات ارتش دارند، اما بیشتر قبایل الانبار از برچیده شدن تحصن ها حمایت می کنند. البته حقوق قانونی مردم باید حفظ شود. بعضی از قبایل عراق نگرانی هایی درباره برچیده شدن تحصن ها داشتند که پس از عملیات ارتش این نگرانیها از بین رفت. به ویژه که خودروهای بمبگذاری شده در الرمادی کشف شد که قرار بود به دیگر مناطق عراق ارسال شود.

وی خاطر نشان کرد: در عملیات ارتش عراق در محل تحصن، حتی یک قطره خون هم ریخته نشد. اما افراد مسلح در بعضی مناطق خارج از این محل به سوی نیروهای امنیتی تیراندازی کردند. ما به استعفاهای نمایندگان مجلس عادت کرده ایم. هر بار که بحرانی بروز می کند، آنها می گویند استعفا می کنند. این اقدام در واقع بیشتر جنبه تبلیغات انتخاباتی قرار دارد. اما مردم می دانند که چه کسی واقعا عراق را دوست دارد و چه کسی از خارج پول دریافت می کند تا فتنه در کشور به راه بیندازد. این استعفاها هیچ اهمیتی برای ما ندارد. ما از دولت مرکزی عراق حمایت می کنیم. شوراهای بیداری مسئول پشتیبانی برای عملیات ارتش و نیروهای پلیس عراق در الانبار بودند تا از فرار تروریست ها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار