"گونتر گراس" بازنشسته می‌شود

"گونتر گراس"،‌ نویسنده مشهور آلمانی و برنده جایزه ادبی نوبل و شاعر ضدصهیونیست،‌ اعلام کرده است رمان نویسی را کنار خواهد گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "گونتر گراس" که نویسنده رمان مشهور «طبل حلبی» است می گوید: «من اکنون 86 سال دارم و بعید می دانم که بتوانم رمان جدید دیگری بنویسم.» 

گونتر گراس که یکی از نویسندگان با نفوذ ولی جنجالی آلمان است می افزاید: «وضعیت جسمانی ام  به گونه ای نیست که بتوانم پروژه های پنج شش ساله رمان نویسی را دنبال کنم.» 

گراس در گفتگو با یک نشریه محلی سخن می گفت خاطرنشان کرد ترجیح می دهد به نقاشی با آبرنگ مشغول شود. 

گونتر گراس با نوشتن رمان «طبل حلبی» در سال 1959 مشهور شد. او به مدت چندین دهه از دوری گزیدن آلمان از نازیسم و گذشته هیتلری این کشور دفاع می کرد. با این حال، اعتراف سال 2006 گونتر گراس به عضویت در «گردان اس.اس. مسلح»Waffen SS در سن 17 سالگی جایگاه  وی را تضعیف کرد. 

گراس در سال 2012 با نوشتن شعری تحت عنوان «چه باید گفت» بار دیگر در کانون خبرها قرار گرفت. وی در این شعر تصریح کرده بود نگرانی اش از آن است که اسرائیل مجهز به سلاح هسته ای بتواند «مردم ایران را از صفحه روزگار حذف کند.»

این شعر گونتر گراس خشم بسیاری را در آلمان و در خارج از آلمان برانگیخت. به دنبال انتشار این شعر بود که اسرائیل گونتر گراس را به عنوان عنصر نامطلوب اعلام کرد و ورود وی را به اسرائیل ممنوع خواند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار