حواشی تئاتر در آبان ماه سال 92؛

امید‌ها برای بازسازی "تئاتر شهر" در سال92

در سال 92 امیدها برای بازسازی فضای داخلی و محیط پیرامون تئاتر شهر بالا رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در آبان ماه سال 92 تئاتر با رویدادها و اتفاقاتی همراه بود.

آبان ‌ماه بود که اتابک نادری، مدیر مجموعه "تئاتر شهر" از بحرانی بودن وضعیت زیربنایی و فنی این مجموعه خبر داد و عنوان کرد: تئاتر شهر به لحظه انفجار خود نزدیک شده است

صحبت‌های نادری واکنش‌های زیادی را در بین هنرمندان ایجاد کرد، به طوری که بسیاری از اهالی تئاتر بر ضرورت انجام هر چه سریع‌تر تعمیرات این مجموعه تأکید کردند.

با وجود تعمیراتی که چند سال پیش در تئاتر شهر اتفاق افتاد، اما همچنان این مجموعه از مشکلات کوچک و بزرگ زیادی رنج می‌برد.

پس از صحبت‌های مدیر مجموعه تئاتر شهر با وجود اینکه گفته می‌شد صحبت‌ها و مذاکراتی برای بازسازی و تعمیرات تئاتر شهر با معاونت هنری و اداره کل هنرهای نمایش در حال انجام است، اما به دلیل اینکه هیچ نشانه و یا اقدام عملی در این باره دیده نمی‌شد، تا حدود زیادی باعث ناامیدی تئاتری‌ها شد بود.

تا اینکه اواخر آذرماه علی‌اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت ارشاد از بخش‌های مختلف" تئاتر شهر" بازدید کرد.

او در این جلسه مشترک با قادر آشنا، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی و اتابک نادری مدیر تئاتر شهر بر لزوم تأمین اعتبار 12 میلیارد تومان برای تعمیرات کامل این مجموعه خبر داد.

کاراندیش همچنین بر لزوم مشورت با اهالی هنر و فرهنگ برای بازسازی تئاتر شهر تأکید کرد و گفت که باید تا آغاز جشنواره تئاتر فجر اقدامات فوری مانند بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی، درهای ورودی و خروجی و ... در تئاتر شهر انجام شود و کارهای اساسی‌تر مثل سیستم برق مجموعه، خروجی اضطراری، سیستم اعلام و اطفای حریق، ایزوگام پشت‌بام و... پس از جشنواره انجام شود.

این صحبت‌ها در حالی بود که کانون کارگردانان "خانه تئاتر" هم چندی قبل از این بازدید، بهروز غریب‌پور را به عنوان فردی شایسته به عنوان مدیر پروژه بازسازی تئاتر شهر پیشنهاد کرده بود.

چند روز بعد از بازدید کاراندیش از تئاتر شهر، محمد هادی ایازی معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مسئولان شهرداری از فضای بیرونی و داخلی تئاتر شهر بازدید و بر انجام اقداماتی برای بهسازی شرایط محیطی تئاتر شهر تأکید کردند.

سوم آبان ماه 92، محمود استاد محمد سال 1329 به دنیا آمد. او را به عنوان هنرمندی تاثیرگذار و دردمند در تئاتر می‌شناسند. نمایشنامه‌نویسی که یکی از پایه‌گذاران تئاتر اجتماعی ایران بود؛ اما استادمحمد همان‌گونه که دلبسته تئاتر بود، به شعر و شاعری نیز علاقه‌ای وافر داشت. او گاه‌گاه در خلوت خود شعرهایی می‌سرود که هیچ زمانی آنها را منتشر نکرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار