"پوران درخشنده" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فرهنگ و اقتصاد دو بال یک پرنده هستند

"پوران درخشنده" اقتصاد و فرهنگ را به دو بال پرواز یک پرنده تشبیه کرد.

"پوران درخشنده" کارگردان سینما در خصوص بیانات مقام معظم رهبری به خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: اقتصاد و فرهنگ دو بال یک پرنده هستند که جدا از هم معنا ندارند و به نتیجه مطلوب نمی‌رسند.

وی افزود: اقتصاد باید معنای خود را پیدا کند تا بتوان در کنار آن کار فرهنگی کرد و مهم‌تر از آن بحث اطلاع رسانی است که باید به آن بیشتر توجه شود.
 
درخشنده در خصوص چگونه آغاز شدن این حرکت فرهنگی اظهار داشت: مسئولیت فرهنگی بسیار سنگین است و فعالان عرصه هنر باید بدانند که چگونه آن را آغاز کنند تا موضوعات اجتماعی و ریشه‌ای جامعه در دل و جان مردم اثر کند که این آغاز دشوارترین کار است.

وی ادامه داد: به نظر من اقتصاد مهم‌ترین رکن در جامعه است و تا زمانی‌که به درستی به آن پرداخته نشود، فرهنگ شکل نمی‌گیرد و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند. وی در ادامه در خصوص همیاری مسئولان تصریح کرد: وظیفه مسئولان در این امر هم بسیار مهم است و تا همکاری و همیاری آن‌ها در تولید آثار نباشد میسر نخواهد شد و تمامی مسئولان در زمینه‌های اقتصادی/ اجتماعی/ روان‌شناسی و... همه و همه مهم است.

این کارگردان باسابقه‌ی سینمای کشور تصریح کرد: این حرکت یک حرکت ملی است و همه باید در کنار هم برای رفع مشکلات و سلامت جامعه قدم برداریم.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار