سناتور آمریکایی:

توافق هسته‌ای ایران هیچ یک از زیرساختهای هسته‌ای این کشور را برنمی‌چیند

چند ساعت پس از آن که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود از موفقیت آمریکا در نشاندن ایران پای میز مذاکره سخن گفت، سناتور تد کروز در سفرش به لهستان از راهکار اوباما درباره ایران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه تایمز آو اسرائیل، سناتور کروز مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا در حال تکرار همان اشتباهی است که منجر به هسته ای شدن کره شمالی شد. 

کروز یک روز پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و دیگر مقامات اسرائیل در سرزمین های اشغالی در ورشو، لهستان به خبرنگاران گفت شاید قابل توجه ترین نکته ای که از سفر به اسرائیل دریافتم اتفاق نظر درباره تهدید ایران و ناکارآمدی سیاست های دولت در مقابله با تهران بود. 

وی ادعا کرد: به اعتقاد من ما داریم همان اشتباهاتی را که دولت کلینتون در دهه 1990 در قبال کره شمالی انجام داده بود، تکرار می کینم. 

کروز می گوید توافقی که در حال شکل گیری است نتوانسته است زیرساخت های هسته ای ایران را برچیند و بر اساس آن حق غنی سازی ایران نیز به رسمیت شناخته می شود. 

این سناتور آمریکایی با توصیف ایران به عنوان بزرگترین تهدید برای امنیت ملی اسرائیل و آمریکا سران دموکرات سنا را به خاطر همکاری با دولت به منظور جلوگیری از پیشرفت طرح منندز- کرک مورد انتقاد قرار داد. این طرح شرایطی برای دستیابی به توافق نامه جامع تعیین می‌کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار