پاریس از واشنگتن به خاطر جریمه بانک فرانسوی به اتهام نقض تحریم‌های ایران بشدت انتقاد کرد

یک وزیر کابینه فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه از تحقیقات کیفری آمریکا علیه بانک فرانسوی بی‌ان‌پی پاریبا به اتهام نقض تحریم‌های ایران انتقاد کرد و گفت فرانسه اجازه نخواهد داد از طرف متحد خود تحت فشار قرار گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "ژان ماری لگوئن" روز یکشنبه در گفتگو با شبکه بی‌اف‌ام‌تی‌وی گفت: "آمریکا نمی‌تواند یک‌جانبه عمل کند. آمریکا نمی‌تواند با متحدان خود این‌گونه رفتار کند و برای تامین منافع ژئواستراتژیک خود با آنها مانند زیردست برخورد کند."

لگوئن مسئول روابط دولت فرانسه با پارلمان است.

دولت فرانسه از زمان گشوده‌شدن این پرونده در سال گذشته میلادی حرف چندانی درباره این مساله نزده است، اما لگوئن گفت با این مساله نمی‌توان با غوغاسالاری رفتار کرد.

وی بدون ارایه هیچ توضیحی گفت: "دولت فرانسه درباره این مساله بسیار فعال بوده است."

وی افزود: "کارهای بسیاری در حال انجام است."

وی همچنین گفت در این پرونده میان "تقصیر و گزافه‌گویی" تفاوت قایل می‌شود.

روزنامه وال استریت ژورنال روز پنج‌شنبه گفت وزارت دادگستری آمریکا از این بانک 10 میلیارد دلار طلب کرده که دو برابر رقمی است که قبلا گزارش شده بود و بیست درصد بیشتر از درآمد پیش از مالیات این بانک در سال 2013 است.

کریستیان نویر، رئیس بانک مرکزی فرانسه ماه گذشته گفت هیچ مدرکی یافت نشده است دال بر این‌که قوانین سازمان ملل توسط این بانک نقض شده باشد.

اولاند روز پنج‌شنبه با باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در بروکسل دیدار خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار