جلوگیری از برگزاری جشنواره فیلم یهودیان در لندن

مسئولان یک سالن تئاتر در شمال لندن، از میزبانی جشنواره فیلم یهود که حمایت مالی آن را سفارت رژیم صهیونیستی در پایتخت انگلیس برعهده دارد، خودداری کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم؛   سالن تئاتر"ترایسایکل" در منطقه کلبورن لندن که قرار بود دست کم 26 فیلم را در ماه نوامبر آینده و درچارچوب جشنواره فیلم یهود در انگلیس به نمایش بگذارد، به علت حملات رژیم اسرائیل به باریکه غزه، حاضر به قبول میزبانی این جشنواره نشد.
 
به نوشته سایت بی.بی.سی، مدیریت این تئاتر در بیانیه ای اعلام کرد که حاضر به قبول حمایت مالی هیچ یک از طرف های درگیر در جنگ باریکه غزه نخواهد شد و پیشنهاد کرد که به جای آن، از منابع خاص خود تامین مالی شود.
 
این درحالی ست که ترتیب دهندگان جشنواره فیلم یهود در انگلیس، این درخواست را غیرقابل قبول خوانده اند.
 
در این بیانیه آمده؛ به عقیده ما، ترتیب دهندگان جشنواره فیلم یهود در انگلیس نباید حمایت مالی هیچ یک از طرف های درگیر در جنگ غزه را بپذیرند و به همین دلیل از آن ها خواستیم که در مساله پذیرش حمایت مالی سفارت اسرائیل در لندن تجدیدنظر کنند.
 
به موجب این بیانیه، ترايسايكل به بسیاری از جوامع و فرهنگ ها خدمت کرده، اما در شرایط دشوار سیاسی موضع بی طرفی را اتخاذ کرده است و حاضر به حمایت شدن از سوی هیچ مرکز یا آژانس دولتی که در جنگ باریکه غزه مشارکت دارد، نخواهد شد.
 
پس از مخالفت تئاتر ترایسکایل، ترتیب دهندگان جشنواره فیلم یهود در انگلیس، تصمیم گرفتند که اجرای این جشنواره را به مکانی دیگر منتقل کنند.
 
تئاتر ترایسایکل طی هشت سال گذشته میزبان جشنواره فیلم یهود بوده است.
 
رژیم صهیونیستی از هفتم ژوئیه گذشته، با انجام عملیات نظامی 29 روزه علیه مردم باریکه غزه بیش از یک هزارو 800 فلسطینی را به شهادت رسانده و نزدیک به 10 هزار نفر را که اغلب آنان زنان و کودکان هستند، مجروح کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار