در نشست کشورهای آسه‌آن؛

کری: بخش زیادی از تاریخ قرن 21 درباره آسیا نوشته می‌شود

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که بخش اعظم تاریخ قرن بیست و یکم در قاره آسیا نوشته می شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا ، "جان کری"، وزیر خارجه آمریکا در با اشاره به اصلاحات سیاسی در میانمار گفت: امروز رئیس جمهور میانمار با پارلمانی کار می کند که شامل افسران سابق نظامی همراه با آنگ سان سو کی است. میانمار با چالش هایی دست و پنجه نرم می کند و من به مردم این کشور می گویم که آمریکا حامی و دوست آ‌نها خواهد بود.بخشبسیار بزرگی از تاریخ قرن بیست و یکم در قاره آسیا نوشته می شود و بلندترین فصول تاریخ نیز اتفاقاتی است که در جنوب شرق آسیا می افتد. به همین دلیل است که آمریکا خود را به همکاری در منطقه آسیا -اقیانوس آرام متعهد می داند. و آسه آن نیز در کانون معماری چند جانبه منطقه قرار دارد و نقش کلیدی در توسعه صلح ، بالندگی و انسجام منطقه ای در آسیا ایفاء می کند.

وی افزود: آسه آن در نظر ما عنصر کلیدی در حفظ یک نظام قانونمند در آسیا پسیفیک است و به همین علت است که ما در آسه آن سرمایه گذاری می کنیم. ما روابط انسانی خود را از کانال ابتکار عمل "باراک اوباما" با عنوان رهبران جوان جنوب شرق آسیا تقویت توسعه می دهیم.از تشکیل جامعه اقتصادی آسه آن در سال 2015 که رشد و بالندگی در منطقه آسه آن را تداوم می بخشد و برای آمریکایی ها و کشورهای منطقه اشتغالزایی می کند،  حمایت می کنیم .

وی ادامه داد: ما همچنین برای حفاظت از محیط زیست با هم همکاری می کنیم.به ظرفیت بالای اقتصادی  این منطقه و مردم آن واقف هستیم اما در ضمن می دانیم که برای رشد،  مسئولیت مشترک داریم.

وزیر خارجه امریکا گفت: ما همچنین با آسه آن همکاری می کنیم تا صلح و ثبات در دریاها حفظ شود. آمریکا و آسه آن در حفظ امنیت دریایی در مناطق و بنادر حساس مسئولیت مشترک دارند.ما باید تنش ها در دریای چین جنوبی را مدیریت کنیم و به طور مسالمت آمیز و بر اساس قانون بین الملل  آن را حل و فصل کنیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار