حاج‌عباس پس از شکل‌گیری تیپ 27 حضرت رسول همراه حاج احمد متوسلیان از کردستان راهی جنوب شده و مسئولیت اطلاعات- عملیات این تیپ را برعهده می‌گیرد و در عملیات فتح‌المبین فعالانه شرکت کرد و از ناحیه پا مجروح شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

به همین منظور  باشگاه خبرنگاران، در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.


سردار شهید حاج عباس کریمی
 
حاج عباس در سال 1334 در روستای "قهرود" از توابع کاشان متولد شد.

کریمی بعد از اخذ دیپلم به سربازی رفت و پس از گذراندن دوره آموزش در پادگان عباس آباد در رکن 2 ارتش مشغول به کار شد و از آنجا‌که در رکن 2 ارتش بود و کسی به او شک نمی‌کرد در مواقع لازم اعلامیه حضرت امام(ره) را در پادگان پخش می‌کرد تا این‌که یک‌بار در حال نصب اعلامیه امام خمینی(ره) در پادگان دستگیر و مدت‌ها زندانی شد.

وی در پی فرمان امام(ره) مبنی بر فرار سربازان از پادگان‌ها از پادگان گریخت و در بیرون به صف مبارزان پیوست.



حاج عباس کریمی با پیروزی انقلاب اسلامی در تشکیل و راه‌اندازی سپاه کاشان پیش‌قدم شد و پس از تحرکات ضد انقلاب در کردستان تقاضای اعزام به این استان را می‌کند ولی با اعزامش موافقت نمی‌شود از این رو استعفا داده و داوطلبانه راهی کردستان شده و به پیرانشهر رفته و در اطلاعات سپاه این شهر به خدمت می‌پردازد و بعد از مدتی نیز مسئول اطلاعات عملیات سپاه پیرانشهر می‌شود.



حاج عباس کریمی پس از شکل‌گیری تیپ 27 حضرت رسول همراه حاج احمد متوسلیان از کردستان راهی جنوب شده و مسئولیت اطلاعات- عملیات این تیپ را برعهده می‌گیرد و در عملیات فتح‌المبین فعالانه شرکت کرد و از ناحیه پا مجروح شد.

کریمی در خرداد 1361 برای حمایت از مردم لبنان به سوریه و لبنان رفت و پس از بازگشت ازدواج کرد آنگاه برای شرکت در عملیات مسلم‌ بن عقیل به جبهه رفت.

در عملیات والفجر مقدماتی مسئول اطلاعات عملیات سپاه 11 قدیر و سپس مسئول تیپ سوم سلمان از لشگر 27 شد.



او تا پایان عملیات خیبر در این مسئولیت بود تا این‌که با شهادت حاج همت فرمانده لشکر 27 حضرت رسول (ص) شد و تا لحظه شهادت به خدمات ارزنده خود در فرماندهی لشکر ادامه داد و سرانجام در 24 اسفند 1363 در عملیات بدر و منطقه شرق دجله بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سرش به شهادت رسید.
  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۱:۳۷ ۱۲ دی ۱۳۹۳
ما با نگاه منصفانه مدیون چنین انسانهای با خدایی هستیم که ازهمه چیزخود علی الخصوص جوانی خود گذشتند۰ودرودخدابر پیر و مرادشان
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۰:۴۹ ۱۲ دی ۱۳۹۳
درود بر شهدا که با بصیرت وضعیت زمان خود را درک کردن
شهدا دعا کنید در راه شما و با شما رزمنده اسلام بمانیم
Iran (Islamic Republic of)
نوکر شهدا
۱۰:۰۵ ۱۲ دی ۱۳۹۳
سلام
راستش وقتی می بینم تو کشورمون چه بزرگ مردانی داشتیم و داریم به خودم و ایرانی بودنم افتخار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
سعید محمدی
۰۸:۵۱ ۱۲ دی ۱۳۹۳
خدایا ما که خود می دانیم شرمنده شهدا بوده و هستیم .
خدایا می دانی که ما با تمام وجودمان شهدا را دوست داریم مارا با آنها محشور کن
Germany
mehdi
۰۷:۳۵ ۱۲ دی ۱۳۹۳
روحش شاد و یادش گرامی باد.
آخرین اخبار