وزیر دادگستری:

در مذاکرات هسته‌ای از مواضع خود عقب نشینی نمی‌کنیم/ خودزنی کاهش قیمت نفت از سوی دشمن

وزیر دادگستری گفت: از گذشته تا امروز شهید نواب به عنوان پیشتاز انقلاب، بر تارک این انقلاب و نهضت می‌درخشد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی پورمحمدی» وزیر دادگستری، در مسجد امام حسین(ع) تهران و در مراسم سالگرد شهادت نواب صفوی گفت: در کشور ما مشعل‌های فروزان جهاد و شهادت در جای جای این سرزمین و تاریخ همچنان فروزان است و قلب‌های مستعد، همراه و پاک طینت، فضای معطر شهادت و جهاد را همراهی می‌کند و قدم‌ها این مسیر را می‌پیماید و اراده‌ها شهادت و جهاد را در پیشانی فعالیت خود قرار داده و این از برکاتی است که خداوند بر ملت ما جاری و ساری ساخته و باید بی‌‌‌نهایت شکرگذار باشیم که در دامن چنین فضای متعالی رشد پیدا کرده‌ایم.

 وزیر دادگستری ادامه داد: داستان شهادت شهید نواب در عمر کوتاهش موج بزرگی را آفرید و می‌دانیم یکی از عناصر تعیین کننده و موثر حرکت نهضت ملی نفت، حرکت شهید نواب و یاران فداکار او بوده و پس از شهادت این شهید دیگر داستان شهادت یک داستان عظیمی شد که تا امروز شهید نواب به عنوان پیشتاز این انقلاب بر تارک این انقلاب و نهضت می‌درخشد.

وی افزود: زندگی شهید نواب و یارانش فوق‌العاده الهام بخش است؛ فضای جامعه ما تحت تاثیر حرکت انقلابی این گروه کوچک که امکانات زیادی نیز نداشته، بوده است و آنچه که مهم است راه روشن، هدف بسیار والا، اراده بسیار محکم و پایداری و استواری و صلابت موجی است که همچنان در کشور ما جاری است.

وزیر دادگستری همچنین با بیان اینکه دشمن به دلیل روحیه حق جویی و خداخواهی ملت، در مقابل ما ایستاده است اظهارداشت: چرا دنیای امروز با ما درگیر است و در جلسات و نشست‌ها، استکبار جهانی، جهان خواران، صهیونیست‌ها، اینچنین ما را هدف گرفته‌اند و نشانه گرفته‌اند و تلاش می‌کنند مسیر ما را سد کنند؟ پذیرش خداخواهی و حق طلبی ما برای جریان استکبار و جریان صهیونیستی دشوار است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی در خصوص وضعیت تحریم‌ها بر علیه جمهوری اسلامی ایران و نوسانات قیمت نفت در ماه‌ها اخیر نیز گفت: اینکه قیمت نفت را در ظرف چند ماه از نزدیک ۱۰۰ دلار به ۴۰ دلار یعنی کمتر از نصف می‌رسانند، یک خودزنی بزرگ برای در غرب و اجیران آن‌ها در منطقه محسوب می‌گردد؛ چراکه الان اغلب کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس اظهار می‌کنند که با کسری بودجه روبرو بوده و در مورد عربستان نیز گفته می‌شود، بالای ۱۰۰ میلیارد دلار ضرر خواهد دید. ولیکن در مقابل حرکت شکوه‌مند و ناب الهی که به همت شما مردم و ایثارگری‌ها و شهادت طلبی‌ها و جهاد‌ها اتفاق افتاده، دشمن ناچار به صرف هزینه و تحمل سختی شده تا بتواند از این موج خداخواهی جلوگیری کنند.

وی در ادامه افزود: ما یک مساله هسته‌ای داریم و می‌خواهیم حقمان را بگیریم و محکم ایستاده‌ایم و از مواضعمان و از مذاکره دقیق و درست و کار‌شناسی کوتاه نمی‌آییم، چراکه به دنبال احقاق حقوق ملت هستیم ودر این راه جدی ایستاده‌ایم و اعتماد نیز نداشته و خوشبین نیز نیستیم.

*در مذاکرات هسته‌ای از مواضع ملت و انقلاب کوتاه نمی‌آییم

وزیر دادگستری با انتقاد از اتخاذ مواضع نادرست از سوی برخی از افراد گفت: «بعضی نگویند که آقایان مذاکره کننده وا داده‌اند و کوتاه آمده‌اند و از مواضع مردم و انقلاب خوب دفاع نمی‌کنند و به آن‌ها خوشبین هستند و حتی برخی می‌گویند شما برای اصلاح اقتصاد به کمک‌های خارجی دلبسته‌اید؛ باید به این افراد گفت اگر حرف دوستان را باور نمی‌کنید به حرف دشمنان باور داشته باشید».

وی در این باره افزود: «اوباما می‌گوید اشکال مذاکرات این است که ایرانی‌ها به ما اعتماد ندارند. این حرف حرف درست و بسیار مهمی است. این خیلی جالب است که ما در اوج مذاکره و اوج رفت و آمد طوری نشان داده‌ایم که داریم دقیقا از آرمان‌ها و مواضعمان به خوبی دفاع می‌کنیم؛ دشمن اعتراف می‌کند که اولا ما قدرت منطقه‌ای هستیم و دو اعتراف می‌کند که آن‌ها به ما اعتماد ندارند».

*صبر ملت و تدبیر دولت، تیغ تحریم را کند کرده است

حجت‌الاسلام پورمحمدی همچنین خاطر نشان کرد: شعار‌ها در جای خود محفوظ بوده و ما همواره می‌ایستیم و مقاومت می‌کنیم، اما شعار زمانی به نتیجه خوب خودش می‌رسد که با مطالعه و برنامه ریزی و شعور باشد. هدف از تحریم‌ها از ابتدا زمینگیر کردن ما در عرصه اقتصادی و به تسلیم واداشتن ما بوده است، اما ما با کمی تدبیر و صبوری ملت موفق به مهار تورم و کند کردن تیغ تحریم‌ها شده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این موضوع که دشمن قادر به ادامه دادن جنگ نفت نخواهد بود تصریح کرد: اگر دشمن در تحریم موفق شده بود به خودزنی کاهش قیمت نفت روی نمی‌آورد و امروز به همت و تدبیر قوای مملکتی، مجلس، دولت، قوه قضاییه، نخبگان ما و در راس آن مقام معظم رهبری، تیغ تحریم کند و مهار آن کشیده شده و این نکته‌ای اساسی است؛ راه انداختن جنگ نفت قابل تداوم نیست و اکنون شاهد هستیم که دشمن جنگ مذهب علیه مذهب و اسلام علیه اسلام را براه انداخته که خوشبختانه در سوریه به عنوان خط مقدم و در لبنان و عراق تیرشان به سنگ خورده است.

وزیر دادگستری در پایان سخنانش خواستار توجه دولت، ملت، نخبگان، اصناف و طبقات مختلف به خصوص جوانان به پیام شهدا و ادامه مسیر روشن آنان شد و گفت: ضعف‌ها و عیوب بسیاری داریم و می‌بایست با اخلاص به دنبال حل مشکلات و ضعف‌ها و مقابله با فساد در دستگاه‌ها برویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار