رابرت فیسک:

نمی‌توان به عربستان حامی نتانیاهو اعتماد کرد/ سعودی‌ها از همه می‌ترسند

روزنامه ایندیپندنت نوشت اطمینان خاطر دوباره وزیر امور خارجه آمریکا در مورد توافق میان ایران و آمریکا کمی از نگرانی های کاخ نشینان عربستان را کاهش خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله‌ای به قلم "رابرت فیسک" نوشت مقامات عربستان در قصرهای طلایی خود می ترسند. آنها از ایرانی‌ها می‌ترسند. آنها از خیانت آمریکا و توطئه های اسرائیل می‌هراسند. آنها حتی نگران قدرت کشور کوچکی مانند قطر هستند. آنها  از جمعیت شیعه کشور خود و حتی از خود می‌ترسند. 

فقط نگاهی به تحولات هفته گذشته بیاندازید. نیروهای ایران در اطراف شهر تکریت حضور داشتند. این در حالی است که عربستان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را دوست خود می داند.

تعجبی ندارد که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه از مذاکرات هسته ای به سرعت به ریاض سفر کرد تا به خانواده سلطنتی عربستان اطمینان دهد که با وجود مذاکرات دوستانه ای که ایران، آمریکا هرگز از اقدامات ایران در عراق و کشورهای دیگر چشم برنخواهد داشت.

از نظر آمریکایی ها، عربستان باید به علت آن که اوباما را به اندازه نتانیاهو غیرقابل اعتماد دانسته است، سرزنش شود.

در خاتمه این مقاله آمده است در حال حاضر، رئیس جمهور آمریکا حملات هوایی بر ضد مواضع داعش انجام می دهد و ایرانی ها نیز در عراق حضور دارند. ارتش اسد هم با داعش در حال جنگ است. بنابراین آیا می توان عربستان را به علت کمک مالی به داعش در جنگ در عراق و سوریه سرزنش کرد؟



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار