آنچه که در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره مد و لباس گذشت

درخواست دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از هنرمندان و ورزشکاران/ معاون هنری از عملکرد رسانه ملی در جشنواره مد و لباس تقدیر کرد

حمید قبادی دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس کشور خطاب به هنرمندان و ورزشکاران گفت: در جامعه به خوش پوشی معروف هستید امیدوارم با کمک به کار گروه ساماندهی مد و لباس به ترویج پوشش ایرانی در جامعه کمک کنید.

درخواست دبیر کارگروه مد و لباس از هنرمندان و ورزشکاران/ معاون هنری از عملکرد رسانه ملی در این جشنواره تقدیر کرد
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ آئین اختتامیه چهارمین جشنواره مد و لباس فجر با حضور حمید قبادی دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس کشور، علی مرداخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در تالار وحدت برگزار شد.

بنابراین گزارش پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت قرآن کردیم مجری برنامه با روشی جدید مراسم را  شروع کرد.

مجری برنامه از حضار در خواست کرد تا به احترام روح شهدا و در گذشتگانی که باعث افتخار کشور هستند، ایستاده صلوات و فاتحه بفرستند.

حمید قبادی، دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس کشور با بیان اینکه در برگزاری جشنواره مد و لباس فجر به دنبال جریان سازی هستیم گفت: این اتفاقها می‌افتد که یکسری جایزه بگیرند و عده‌ای موفق به کسب جایزه نمی‌شوند.

قبادی، با اشاره به جشنواره ققنوس و جشنواره‌هایی که در سال آینده برگزار می‌شوند، عنوان کرد: ما مدیران مقطعی هستیم و در زمانی ممکن است دیگر نباشیم اما شما طراحان و تولید کنندگان لباس میزبان این جشنواره خواهید بود.

قبادی با ابراز امیدواری به پیشرفت جشنواره گفت: امیدوارم سال 94 شاهد برداشتن گامهای اساسی و بلندی در این عرصه باشیم.

وی با تشکر از طراحان و تولید کنندگان عرصه مد و لباس بیان کرد: تا رسیدن به خروجی مدنظر تلاش خود را می‌کنیم. تلاش ما این است که بتوانیم با امکانات موجود اهداف مورد نظر را رقم بزنیم.

وی خطاب به هنرمندان، بازیگران و ورزشکاران جامعه تصریح کرد: شما در جامعه به خوش پوشی معروف هستید امیدوارم با کمک به کار گروه ساماندهی مد و لباس به ترویج پوشش ایرانی در جامعه کمک کنید بسیاری از لباس‌ها که مدتی است که طرح آن نقش شده است و در تلاش بودیم تا آنها را در جامعه ترویج دهیم تولید شده و در انتظار عرضه در جامعه است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با تشکر از میزان استقبال شرکت کنندگان اظهار داشت: این حجم از شرکت کنندگان در جشنواره در نوع خود بی‌نظیر بود. صنعتگران ما هم در پی شعار انسجام بخشی بین حوزه‌های مختلف به ما کمک زیادی کردند ما در بخش دانشگاهی هم شاهد جریان سازی علمی بوده‌ایم.

وی با اشاره به بخش نمایش جشنواره مد و لباس عنوان کرد: با وجود مشکلات و تنگناها سالن با همت معماران ساخته شد و در اختیار طراحان قرار گرفت.

قبادی خاطرنشان کرد: قرار است سال 94 با همت و قدرت در چهار چوب معیارهای ایرانی و اسلامی تلاش کنیم که کیفیت لباس ایرانی را ارتقا دهیم چون مردم ما استحقاق بهترین‌ها را دارند.

پس از سخنان قبادی یک کلیپ نمایش داده شد که در آن بخش نمایش جشنواره نشان داده  می‌شد.

علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد و رئیس کار گروه ساماندهی مد و لباس کشور با ابراز خوشحالی از حضور در اختتامیه این جشنواره بیان کرد: این دومین مراسم اختتامیه جشنواره مد و لباس است که در دولت تدبیر و امید در آن حضور داریم. 

وی بیان کرد: در این جشنواره تلاش کردیم تا آنچه را که جشنواره به عنوان امر حیاتی و موضوع نمادین پیگیری می‌کند که همان تفکری از حجاب به عنوان پوشش انسان در دفاع از هویت شخصی است، آنطور که شایسته فرهنگ ماست مطرح شود.

مرادخانی افزود: اینکه لباس شایسته هویت اشخاص باشد و بر تن بنشیند موضوع بسیار مهمی است که با نگاه نسل جدید به لباس و پوشش ادوار مختلف سعی  داریم ان را بررسی کنیم.

وی با اشاره به حضور دانشگاه‌ها در حوزه مد و لباس تصریح کرد: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز علمی  حوزه صنعت و هنر می‌توانند به فعالیتها شکل درست دهند اما متاسفانه این حوزه‌ها مثل جزایر پراکنده قرار دارند که از هم جدا و به طور مستقل عمل می‌کنند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از حضور رسانه ملی در جشنواره گفت: حضور رسانه ملی و سایر شبکه‌ها در این حوزه بسیار مفید خواهد بود چون باید اقدامات این حوزه از طریق رسانه‌ها منتشر شود و چه بهتر که این انعکاس از طریق رسانه ملی باشد.

وی عنوان کرد: امیدوارم این جشنواره‌ها منجر به آن شود که آنچه را که داریم معرفی کنیم چون ما دست  مایه‌هایی داریم که به خوبی معرفی نشده و مورد غفلت هستند.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد: در حوزه لباس به معنای پوشیدگی صحیح و دقیق ما همه معیارها را داریم فقط باید برای نمایاندن آن اقدام کنیم و از دولت به عنوان حامی و پشتیبان دعوت به همکاری و حمایت می‌کنیم.

پس از سخنان مرادخانی بخش اهدای جوایز جشنواره چهارم مد و لباس فجر آغاز شد.

بنابراین گزارش پس از پایان مراسم چند تن از طراحان با چشمان گریان اطراف مرادخانی تجمع کردند و با اضافه شدن قبادی و برخورد وی با این طراحان، شکایت نزد قبادی از سر گرفته شد. طراحان به نحوه داوری به شدت اعتراض داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار