در نشست خبری جشنواره نوروزی سوره مهر بیان شد؛

«سوره مهر» با 400 عنوان کتاب به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌رود

مدیر روابط عمومی سوره مهر گفت: انتشارات سوره مهر که تا به امروز 600 عنوان کتاب الکترونیک را منتشر کرده با 400 عنوان کتاب چاپ اولی و تجدید چاپی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌رود.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، نشست خبری جشنواره‌ی نوروزی سوره‌ی مهر که امروز در سالن کنفرانس سوره‌ی مهر برگزار شد؛ حیدر ا یمنی، مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهر با بیان این امر که هدف از برگزاری جشنواره‌ی نوروزی سوره‌ی مهر ترغیب و ترویج بحث فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، افزود: بخش سماء در حال حاضر  سوره الکترونیک نام گرفته است. 

وی گفت: ما کتاب را همان رسانه دانسته و کتاب الکترونیک را به عنوان یک بستر مستقل فرهنگی می‌شناسیم. 

مدیر روابط عمومی انتشارات سوره‌ی مهر ادامه داد: این مسیر جدید و نوظهور امروزه مسیری بوده که در آن دانشجویان تدوینگر محصولات فرهنگی الکترونیک برای اقشار مختلف جامعه هستند. 

ایمنی اظهار داشت: ما معتقدیم که هر کدام از دو نوع کتاب‌های الکترونیک و کاغذی مسیر خود را رفته و سهم بسزایی در ترغیب و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند. 

وی افزود: امروزه ما سعی کرده‌ایم که محصول از طریق خود مخاطب تولید شود و با قرار گیری محصولات در دست کودکان و نوجوانان و استفاده از ایده‌های آنها زمینه‌‌ی مناسبی برای تهیه‌ی محصولات جدید فرهنگی فراهم شود. 

مدیر روابط عمومی انتشارات سوره‌ی مهر تصریح کرد: بازار کتاب‌های الکترونیک بازاری ناشناخته بوده و جشنواره‌ی نوروزی سوره‌ی مهر به مثابه هدیه‌ی فرهنگی این انتشارات برای اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. 

ایمنی ادامه داد: ما  تا به حال 600 عنوان کتاب الکترونیک منتشر کرده‌ایم؛ ا لبته این گام اول به حساب می‌آید زیرا برنامه‌ ریزان هنوز آشنایی چندانی با این عرصه ندارند. 

وی گفت: ما پیش بینی کرده‌ایم که امسال 150 عنوان کتاب را منتشر کنیم. 

ایمنی خاطر نشان کرد: 400 عنوان کتاب چاپ اولی و تجدید چاپی برای نمایشگاه خواهیم داشت. 

همچنین امین نادری، دبیر جشنواره‌ی سوره گفت: برنامه‌هایی چون جشنواره‌ی نوروزی سوره‌ی مهر واسطه‌ای برای بیشتر کتاب خواندن بوده و این جشنواره با الهام گرفتن از هفت سین انتشارات سوره‌ی مهر در هفت بخش از جمله سوره نگار، سوره ایده، سوره آوار، سوره‌ی کتاب اول، سوره‌ی کتاب خوان، سوره‌ی کودک و سوره‌ی نما تهیه و تدوین شده است. 

و ی افزود: در بخش سوره‌ی نگار که به عنوان نخستین سین از هفت سین نوروزی انتشارات سوره‌ی مهر شناخته شده ما از همه‌ی هنرمندان و علاقمندان دعوت به عمل می‌آوریم تا با طراحی کارکتر با موضوع و هویت شرکت انتشارات سوره‌ی مهر در جشنواره ی نوروزی ما شرکت کنند. 

دبیر جشنواره‌ی سوره گفت: علی هاشمی شهرکی، تصویرگر و مدیر انجمن تصویرگران و مسعود کشمیری، تصویر گر و کاریکاتوریست وظیفه‌ی داوری این بخش را برعهده گرفته‌اند. 


نادری ادامه داد: دومین سین هفت سین نوروزی انتشارات سوره‌ی مهر سروه‌ی ایده نام گرفته و شرکت کنندگان در این بخش با ارئه ایده‌های خود در محورهای اصلی کتاب و ترویج فرهنگ کتاب خوانی، کتاب الکترونیک، کتاب صوتی، کتاب تعاملی و دیگر طرح‌های ابتکاری مرتبط با کتاب به انتشارات سوره‌ی مهر، ایده‌هایشان را در بوته‌ی نقد و داوری "جواد سمنانی" پژوهشگر و فعال فرهنگی، " خلیقی" فعال در راه اندازی شرکت‌های نو پا و "مهرنوش" استاد دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه تهران می‌گذارند.

وی اظهار داشت: بخش سوره‌ی آوا نیز پذیرای حضور افراد علاقمند به حوزه‌ی صدا پیشگی و گویندگی بوده تا با خوانش بخش هایی از کتاب‌های "پایی که جا ماند"، "گریه‌های امپراتور"، "تویوتای خرگوشی" و "دشنام" ما را در شناسایی صداهای برتر و تدوین کتاب‌های گویا یاری بدهند.

دبیر جشنواره‌ی سوره ادامه داد: "سعید بیابانکی" شاعر و گوینده، "علیرضا معینی" مدرس و گوینده و "مجید قنبری" تهیه کننده‌ی کتابهای گویا داوران این بخش هستند.

نادری تصریح کرد: سوره‌ی کتاب اولی‌ با شعار "ناشر کتاب‌های خود باشید" به سراغ ما آمده تا به نویسندگان اقصی نقاط کشور و هموطنان مقیم خارج از مرزهای میهنمان بگوید که بدون دست و پنجه نرم کردن با مشکلات موجود بر سر راه انتشار آثارشان می‌توانند کتابهای خود را در فضای کتابخانه‌ی الکترونیک سوره‌ی مهر منتشر کنند.

وی افزود: آثار ارائه شده در این بخش هم توسط "بهناز ضرابی زاده" نویسنده کتاب "دختر شینا"، "کیانوش راغب" نویسنده کتاب "شنام" و "حبیب احمدزاده" نویسنده و کارگردان داوری می شوند.

دبیر جشنواره سوره اظهار داشت: هدف از طراحی مسابقه‌ی سوره‌ی کتاب خوان، آشنا کردن مخاطبان با کتابهای الکترونیک است، شرکت کنندگان این مسابقه می‌توانند از طریق نرم افزار این مسابقه کتاب‌های "آه باشین"،"دختر شینا"، "گرگ سالی" و "نردبان جهان" را با تخفیف ویژه دریافت کرده و پس از خوانش چکیده و برداشت خود را برای ما بفرستد تا خود و نظرشان را در معرض داوری "کاظم مزینانی" نویسنده و پژوهشگر، "بهناز ضرابی زاده" نویسنده و "محمدرضا سرشار" نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی قرار بدهند.

نادری گفت: سوره‌ی کودک نیز عیدی ویژه‌ای برای کودکان بوده و با شعار " کتاب را بازی کنیم، بازی را بخوانیم" کتاب تعاملی "خروس طلایی" را در دسترس کم سن و سال‌ترین قشر جامعه قرار می‌دهد تا با روایت پایان باز این داستان خود را محک بزنند.

وی افزود: هیئت داوران این بخش را "مصطفی رحمان دوست" نویسنده و پژوهشگر حوزه‌ی کودک، "رودابه حمزه‌ای" نویسنده و شاعر کودک و "حسین فتاحی" مدیر دفتر کودک و نوجوان حوزه‌ی هنری تشکیل داده‌اند.

دبیر جشنواره‌ی سوره خاطر نشان کرد: سوره‌ی نما معروف و مبلغ کتابهای محبوب شما بوده و علاقمندان را دعوت می‌کند تا کتابهای محبوبی که از دریچه‌ی انتشارات سوره‌ی مهر منتشر شده‌اند را در قالب یک تیزر معرفی کنند.

لازم به ذکر است که؛ جشنواره‌ی نوروزی انتشارات سوره‌ی مهر به نفرات اول، دوم و سوم هرکدام از بخش‌های هفت گانه‌ی خود به ترتیب یک عدد سکه‌ی تمام بهار آزادی، یک عدد نیم سکه بهار آزادی و یک عدد ربع سکه ی بهار آزادی می‌دهد.

گفتنی است؛ وظیفه‌ی داوری بخش سوره‌ی نما بر عهده‌ی "محمدرضا خردمندان" کارگردان انیمیشن و رضا جمالی فیلمساز گذاشته شده است.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار