«كوچه نقا‌ش‌ها» به چاپ هجدهم رسید

كتاب خاطرات «سید ابوالفضل كاظمی» با عنوان «كوچه نقاش ها» كه به قلم «راحله صبوری» به نگارش درآمده است به زودی به چاپ هجدهم خواهد رسید.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری؛ كتاب «كوچه نقاش‌ها» در برگیرنده خاطرات سید ابوالفضل كاظمی از دوران كودكی تا پایان سال 1367 است. در این اثر با تمركز بیشتر بر سال‌های حضور وی در جبهه‌های دفاع مقدس است.  
 
ابوالفضل كاظمی از رزمندگانی است كه در كنار شهید دكتر مصطفی چمران و در گروه شهید اصغر وصالی با عنوان «دستمال سرخ‌ها» در كردستان فعال بوده است. كاظمی با شروع فعالیت‌ ضدانقلاب در كردستان، همراه شهید قاسم دهباشی و شهید محمد بروجردی به كردستان رفت. آنان همچنین به گروه شهید چمران در درگیری‌های سنندج و پاوه پیوستند. 
  
كاظمی سال 1365 فرماندهی گردان میثم لشكر 27 محمد‌رسول‌ الله (ص) را برعهده گرفت و همراه شهید اصغر ارسنجانی در عملیات‌های كربلای 5 و 8 حضوری فعال داشت. او در دوره‌های مختلف زندگی تجربه‌های متعدد و متنوعی كسب كرد.  
 
كتاب «كوچه نقاش‌ها» در 16 فصل و بر اساس تاریخ وقایع و مكان آن‌ها تدوین و به دلیل تمركز بر حوادث جنگ و رخدادهای انقلاب خلاصه شده است. 
  
مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری درباره این كتاب گفته است:‌ «كوچه نقاش‌ها» كتاب بسیار متفاوتی در حوزه ادبیات دفاع مقدس است. اصل مهم در سند بودن كتاب، لهجه اصیل تهرانی سید ابوالفضل است كه توسط خانم صبوری در این كتاب رعایت شده است. 
   
راحله صبوری نویسنده كتاب، درباره این اثر خاطرنشان كرد:  برای تدوین كتاب سختی‌هایی داشتم. در مدت مصاحبه دوبار سید ابوالفضل كاظمی در بیمارستان بستری شدند ولی با این وجود ادامه دادند. 
  
 گفتنی است؛ چاپ هجدهم كتاب كوچه نقاش ها در 540 صفحه و تیراژ 2500 نسخه توسط سوره مهر منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار