ربیعی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی مطرح کرد:

بهزیستی نقطه عطف احیای الگوهای صحیح اجتماعی / محرومیت زدایی در صدر برنامه‌های بهزیستی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بهزیستی نقطه عطف الگوها و ارزشهای صحیح اجتماعی است و می تواند گام‌های موثری را در جهت محرومیت زدایی در کشور بردارد.

 
بهزیستی نقطه عطف احیای الگوهای صحیح اجتماعی / محرومیت زدایی در سطر برنامه‌های بهزیستیبه گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران ، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی کشور که صبح امروز (دوشنبه)در سازمان بهزیستی برگزار شد با اشاره به رویکردهای سازمان بهزیستی در جهت احیای ارزشهای جامعه اظهار کرد: از گروه‌های مختلف اجتماعی، تشکر می کنم که در این مراسم حضور دارند و علت این تغییر تنها ارتقای کیفیت بهره‌وری در سازمان بهزیستی است. 

وی افزود: مردم‌داری، پیگیر عموم و وفاداری به تعهدات سازمان از جمله ویژگی های اخلاقی ممتاز هاشمی بود که این امر موجب موفقیت و پیبرد اهداف بهزیستی در طول مدیریت ایشان بوده است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انتصاب مدیریت جدید سازمان بهزیستی گفت: مدیریت جدید می تواند تفکرات و تحولات بنیادی را در پی داشته باشد که این امر موجب ارتقای کیفیت و بهره‌وری در سازمان می‌شود. 

وی با اشاره به سابقه درخشان بندپی در طول سالهای گذشته ادامه داد: محسنی بندپی با مجلس و دولت رابطه خوبی داشته است و این امر خود یکی از مزیت‌های مدیریت برای پیشبرد اهداف سازمان تامین اجتماعی است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهداف تغییر مدیریت تصریح کرد: تحول و تغییر به منظور ارتقای کیفیت و بهره‌وری از عمده‌ترین عوامل تغییر مدیریت سازمان است و هیچ تاثیر دیگری در این رابطه قابل پذیرش نیست. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: زیر مجموعه وزارت کار عضو یک خانواده هستند و اهداف آنها خدمت به مردم و کاهش فقر، احیای عدالت و محرومیت زدایی است که در این زمینه با انتخاب تصمیمات مناسب در برابر پرودگار، شهدا، امام و رهبری مسئول هستیم و می‌توانیم به ارزشهای نظام اضافه کنیم چرا که برخی از افراد خود را وقف می کنند تا به ارزشهای نظام بیافزایند. 

ربیعی با اشاره به تحقق موفقیت در همه زمینه‌ها یادآور شد : ما حق نداریم موفق نشویم بلکه برای تحقق آرمانهای نظام و انقلاب و پیشرفت جامعه باید موفق شویم. 

وی افزود: بهزیستی می تواند الگوهای صحیح رفتاری را رواج دهد و رفتارها و ارزشهای فراموش شده را احیا کند چرا که جامعه امروزی درگیر آسیب های اجتماعی و رشد بیماریهای روانی شده است و بهزیستی متولی احیای آرامش و ارزشها در جامعه است. 

ربیعی ادامه داد: البته اعتقاد دارم که بخشی از قابلیت های بهزیستی هنوز کشف نشده است و باید در راستای تحقق این قابلیت ها از هیچ کوششی دریغ نکنیم چرا که جامعه نیاز به نشاط و آسایش دارد و تنها تزریق پول به جامعه نمی تواند نشاط در پی داشته باشد زیرا سند تاریخی بسیار روشنگر در این زمینه است به طوری که دهه 40 بیشترین رشد اقتصادی را شاهد بودیم اما غمگین‌ترین مردم دهه نیز همان دهه چهل است و این اثبات می کند که پول نشاط و خوشبختی نمی‌آورد. 

وی با اشاره وظایف سازمان بهزیستی تصریح کرد: موضوع اصلی در سازمان بهزیستی مقابله با آسیب است و حتی می توانیم این سازمان را به محل گفتمان تبدیل کنیم و بهزیستی تنها سازمانی است که می‌تواند در جهت محرومیت زدایی گامهای موثری را بردارد و از رنج مردم بکاهد. چرا که محرومیت نباید افزایش پیدا کند و این سازمان نماینده صداهای خاموش است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کودکان بی سرپرست ، زنان بی پناه، سالمندان رها شده و معلولان جامعه هدف بهزیستی هستند که باید مورد توجه اساسی قرار گیرند چرا که درمان بخش کوچکی از مشکلات آنها را برطرف می‌کند و ما وظیفه داریم طعم شیرین زندگی را در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی به این اقشار هدیه کنیم. 

ربیعی در پایان گفت: امیدواریم با تمسک به شعار همدلی و همزبانی در راستای امنیت و رفاه اجتماعی قدم برداریم زیرا بهزیستی از جمله ارگان هایی است که مهد همدلی و همزبانی تعریف شده است. 

انتهای پیام/ 
 




برچسب ها: بهزیستی ، نقطه ، معارفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار