سند راهبردی سالمندان تاكنون مصوب نشده است/اختصاص سبد ويژه كالا به سالمندان

رئيس دبيرخانه شورای ملی سالمندان گفت: با توجه به تهيه و تنظيم سند راهبردی سالمندان تاكنون تصويب اين سند توسط سازمان مديريت و برنامه ريزی كشور انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فريد براتی سده رئيس دبيرخانه شورای ملی سالمندان در نشست بررسی دستاوردهای دوره آموزشی در زمينه سالمندان كه امروز (يكشنبه) برگزار شد با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در كشور مالت اظهار داشت:در هماهنگی با صندوق سازمان ملل متحد و انعقاد تفاهم نامه گروهی كارشناسی از وزارت كار، مدير كل بهزيستی استان آذربايجان شرقی و صندوق بين المللی چندی پيش در دوره آموزشی كشور مالت شركت كرديم.

وی در خصوص برنامه تدوين شده بين المللی مالت گفت: اين برنامه يك طرح مصوب جهانی برای سالمندان است كه تمامی كشورهایی كه بايد سندی برای اين افراد داشته باشند موظفند اسناد آن را براساس اين برنامه تهيه و تنظيم كنند.

رئيس دبيرخانه شورای ملی سالمندان در خصوص تخصيص بودجه به اين دبيرخانه در برنامه ششم توسعه افزود:با رايزنی های انجام شده در جدول اعتبارات سال 95 رديف بودجه مجزايی برای سالمندان تحت عنوان حمايت از سالمندان در نظر گرفته شده است.

براتی سده با اشاره به اين‌كه  يك رديف بودجه نيز در وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی به اين دبيرخانه تخصيص يافته است ،ادامه داد: جمع اعتبارات در نظر گرفته شده برای دبيرخانه شورای ملی سالمندان بالغ بر 5ميليارد تومان است كه دبيرخانه موظف است با توافق و هماهنگی سازمان بهزيستی از آن بهره برداری كند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بیان کرد:از سال‌های گذشته سندی تحت عنوان سند راهبردی سالمندان در سازمان بهزیستی تدوین شده است که متاسفانه این سند تا کنون به مرحله اجرا نرسیده است..

براتی سده با اشاره به اینکه هم اکنون بخش‌های قابل توجهی ازاین سند در مقالات و گزارش‌های کشورهای آسیایی و اقیانوسیه لحاظ می‌شود، افزود: اما متاسفانه در ایران هیچ توجهی به این سند نشده است..

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بیان کرد : دو برنامه آموزشی به کارمندان دولتی در دو سال آخر بازنشستگی‌ در راستای آشنایی آن‌ها با دوره بازنشستگی و توزیع سبد کالای سالمندان از جمله برنامه‌هایی هستند که در دستور کار این دبیرخانه قرار دارند که به وزارت رفاه پیشنهاد داده شده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار